اخبار
كتابخانه متمركز دانشگاه پيام نور استان گلستان، پايان آذرماه راه اندازي مي شود

رئيس دانشگاه پيام نور استان گلستان:

دكتر ابوالحسن شهسواري گفت:  كتابخانه متمركز دانشگاه پيام نور استان گلستان تا پايان آذرماه به بهره برداري مي رسد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان گلستان در آستانه برگزاري همايش بيستمين سالگرد تاسيس دانشگاه پيام نوركه دوم آذرماه در سازمان مركزي دانشگاه پيام نور برگزار مي شود ، با اشاره به فعاليت هاي دانشگاه اضافه كرد: همچنين آزمايشگاه هاي متعددي اعم از معماري، كامپيوتر، صنايع، زبان و فيزيك، زمين شناسي، كشاورزي و جغرافيا دردانشگاه پيام نور استان راه اندازي شده يا در حال تجهيز است.

وي با اشاره به فعاليت هاي عمراني دانشگاه پيام نور استان گلستان گفت: فاز دو دانشگاه مركز گرگان با بودجه 5/2 ميليارد تومان در استان پيش بيني شده و قرارداد مناقصه اسكلت آن با مبلغ 500 ميليون تومان در دست اجراست.

وي افزود: فاز سه مركز گنبد نيز با هزينه 2 ميليارد تومان با مناقصه اسلكت به مبلغ 400 ميليون تومان و فاز دوم ساختمان واحد گاليكش با هزينه 320 ميليون تومان در دست اجراست.

دكتر شهسواري آغاز عمليات اجرايي ساختمان واحد كلاله را با هزينه اي حدود 250 ميليون تومان برآورد كرد و گفت: ساختمان واحد كردكوي و عمليات ديواركشي و محوطه سازي آن نيز با هزينه اي حدود 470 ميليون تومان به اتمام رسيد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان گلستان اضافه كرد: عمليات اجرايي مجتمع فرهنگي مركز استان نيز با هزينه اي حدود يك ميليارد تومان و مناقصه بخش پاياني سوله ورزشي گرگان با هزينه اي حدود 300 ميليون تومان در دست اقدام است.

وي گفت: سلف سرويس دانشجويي تا پايان آبان ماه به بهره برداري مي رسد و تجهيز كلاس ها به ويدئو پروژكتور و ... در دستور كار قرار دارد كه با توجه به بودجه 14 ميليارد توماني در سفر دوم رياست جمهوري و با برنامه ريزي انجام شده انتظار مي رود دانشگاه پيام نور استان گلستان تا دو سال آينده به عنوان يكي از معتبرترين دانشگاه هاي استان به فعاليت خود ادامه دهد.

دكتر شهسواري در مورد گسترش شبكه مجازي گفت: اقدامات گسترده اي در اين راستا صورت گرفته ،عمليات نصب ديش ماهواره در كليه مراكزو واحدها آغاز شده ونصب فيبرنوري از مخابرات تا دانشگاه رو به اتمام است.

وي با اشاره به تعداد دانشجويان دانشگاه پيام نور استان گلستان گفت: دانشگاه پيام نور استان گلستان هم اكنون با 12 مركز و واحد ، حدود 5500 دانشجو در مركز گرگان و 20 هزار  دانشجو در ديگر دانشگاههاي پيام نور استان را تحت پوشش دارد.

وي مهم ترين مشكل دانشگاه پيام نوراستان گلستان را كمبود شديد اعضاي هيات علمي دانست و گفت: انتظار مي رود مسئولان هر چه سريع تر نسبت به جذب و معرفي اعضاي علمي بومي به مركز و واحدهاي اين استان اقدام كنند.

دكتر شهسواري نقش دانشگاه پيام نور را در توسعه فرهنگي ، اقتصادي و اجتماعي استان هاي محروم، موثر و سازنده خواند و گفت: دانشگاه پيام نور با پذيرش بومي ، امكان ادامه تحصيل را براي بسياري از متقاضيان ادامه تحصيل دانشگاهي در استان هاي محروم كه به دليل مشكلات مالي شهريه ، اياب و ذهاب ، خوابگاه و ... قادر به ادامه تحصيل نبودند، فراهم كرده است.

دانشگاه پيام نور استان گلستان به مركزيت گرگان از ديماه 85 با تفكيك استاني از مناطق دانشگاه پيام نور تشكيل شد .

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر