اخبار روابط عمومي
استقبال از رئیس دانشگاه پیام نور با کوچک ترین ربات پرنده دنیا در دانشگاه پیام نور لرستان

دکترسرلک رئیس دانشگاه پیام نور در جریان بازدید و افتتاح پروژه های عمرانی استان لرستان با پرواز کوچک ترین ربات پرنده دنیا مورد استقبال قرار گرفت و از حسین یاری فر سازنده این ربات پرنده که دانشجوی رشته مخابرات دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد بوده و طرح وی در جشنواره ملی حرکت دانشگاه پیام نور در سال جاری نیز به عنوان برگزیده شناخته شده است، تقدیر کرد.

وی حمایت از اختراعات و پژوهش های دانشجویان و اعضای هیات علمی را از اولویت های اصلی این دانشگاه دانست و مسئولان دانشگاه پیام نور لرستان را ملزم به حمایت از طرح های این دانشجوی مخترع لرستانی کرد.

گفتنی است، این اتوپایلوت که ربات پرنده یا عمود پرواز ( rotor Quad ) نامیده می شود با ابعاد شش در شش سانتی متر ، وزن 19 گرم و شعاع پروازی 100 متر، قابلیت پرواز حدود 12 دقیقه و حمل دوربین را دارد. این طرح با هزینه ای بیش از 50 میلیون ریال که توسط دانشگاه پیام نور لرستان تامین شد، ساخته شده است.

 لازم به ذکر است که پیش از این کوچکترین ربات پرنده دنیا در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا ساخته شده بود که با ساخت ربات جدید توسط حسین یاری فر این عنوان در حال حاضر در اختیار کشور ما و دانشگاه پیام نور است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر