• نظارت بر حسن اجراي فعاليتها و برنامه هاي اداري و مالي و ارايه گزارشهاي لازم به رئيس دانشگاه
• نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات استخدامي دانشگاه
• نظارت بر حسن انجام كليه امور مالي دانشگاه و مراقبت در رعايت مقررات مالي
• برنامه ريزي و اقدام براي حصول به موقع درآمدهاي اختصاصي دانشگاه
• نظارت بر وصول و دريافت درآمدها و كمكهاي مردمي در چارچوب مقررات
• نظارت بر نحوه هزينه كردن اعتبارات در قالب قوانين، مقررات و ضوابط مربوط
• شركت در شوراها، كميسيونها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل اداري و مالي در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه
• اخذ مجوزهاي استخدامي اعم از هيات علمي و يا ساير كاركنان از مراجع مربوط
• استخدام و به كارگيري نيرو طبق قوانين و مقررات و براساس اعتبارات و بررسيهاي انجام شده در خصوص نيروي انساني دانشگاه توسط معاونت برنامه ريزي و ارزيابي
• نظارت و سرپرستي فعاليتهاي مربوط به تهيه و تدارك كليه مايحتاج دانشگاه
• صدور اجازه حمل و نقل كليه لوازم و تجهيزات به مراكز و مناطق دانشگاه
• صدور دستور پرداخت هزينه ها
• شركت در جلسات شوراي دانشگاه جهت اتخاذ سياستهاي لازم در زمينه هاي اداري و مالي
• نظارت برحسن انجام خدمات عمومي، رفاهي، تداركات و ...
• پيشنهاد نصب و غزل مديران واحدهاي تابعه به رياست دانشگاه
• برنامه ريزي، ايجاد هماهنگي و نظارت مستمر برحسن اجراي وظايف واحدهاي تابعه
• تشكيل جلسات شوراي تخصصي اداري و مالي
• همكاري و تلاش براي ارتقاي رفاه كاركنان
• همكاري با ساير بخشها براي بهبود نيروي انساني