4مین جشنواره کشوری حرکت

یکشنبه 6 اسفند 1396 دانشگاه پیام نور جزو سرمایه های ارزشمند آموزش عالی کشور است

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران فرهنگی دانشگاه های پیام نور کل کشور و با حضور دکتر باغدارنیا معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی و دکتر ملکی راد ریاست دانشگاه پیام نوراستان مرکزی نشستی دانشگاه پیام نور مرکز اراک برگزار شد.

دکتر کریمی به نمایندگی از مردم اراک به مهمانان در این نشست خیر مقدم عرض نمود ودر ادامه افزود : دانشگاه پیام نور جزو سرمایه های ارزشمند آموزش عالی کشور است و توسعه جغرافیایی گسترده در سطح کشور دارد.امروزه در آموزش عالی آنچه که با عنوان چالش مواجه هستیم عدم تناسب رشته های دانشگاهی با نیاز کشور است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : دانشگاه پیام نور باید از رشته هایی بیشتر استفاده کند که کاربردی تر است. ما باید در نوع آموزش خود تغییر ایجاد کنیم تا بتوانیم بیشترین تطابق با نیازهای جامعه را داشته باشیم.آموزش های ما در دانشگاه ها باید بر خلاقیت تاکید داشته باشد.

وی افزود: برگزاری جشنواره باعث ترغیب دانشجویان در برقراری ارتباط با هم نوعان خود می شود.جشنواره بیان گر این است که ذهن دانشجو درگیر نیاز جامعه شده است و باید سازکارهایی  همانند پارک علم و فناوری ، مراکز رشد  فراهم شود تا دانشجو درگیری و خلاقیت ذهنی خود را به نمایش بگذارد.دانشجو باید بتواند آثار و نتایج خود را توسعه دهد و به مرحله تجاری سازی برساند و این مجرایی برای کسب درآمد برای خود افراد  است .

همچنین وی تاکید داشت: ما دغدغه هایی  را که در تغییرات  سطح ملی برای دانشگاه پیام نور وجود دارد در مجلس شورای اسلامی مطرح می کنیم و دنبال آن هستیم که دانشگاه پیام نور بتواند همچنان همانند گذشته پرقدرت به مسیر علم خود ادامه دهد.

دکتر ملکی راد رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی ضمن تشکر از دکتر کریمی گفت : ایشان جزو خانواده پیام نور هستند و دغدغه ما دغدغه ایشان نیز هست . ما تمام تلاشمان در برگزاری جشنواره این است که بتوانیم میزبان خوبی برای شما مهمانان عزیز باشیم.

باغدارنیا معاون مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور ضمن تشکر از میزبانی بسیار خوب مسئولین در استان مرکزی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره ای که بیش از 600 هزار دانشجو و 4000 عضو علمی و 2400 انجمن علمی دارد بسیار سنگین است، ما از محبت و همراهی و همدلی مسئولین دانشگاه پیام نور استان مرکزی نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

وی در ادامه افزود : هدف از برگزاری جشنواره جهت تقویت  ظرفیت های بالقوه دانشجویان است که در آن  شناسایی و به صنعت معرفی شوند ، در این جشنواره دنبال ارتباط بین دانشگاه و صنعت هستیم و خوشبختانه استان مرکزی از لحاظ اینکه یکی از پایتخت های صنعتی کشورمحسوب میشود می تواند میزبان خوبی برای اینگونه برنامه ها باشد.ایشان به برگزاری کارگاه های مختلف در این خصوص در سطح کشور اشاره داشت.

در پایان جلسه زاهدی مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی گزارشی از روند برگزاری جشنواره به حاضرین ارائه دادند..

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر