4مین جشنواره کشوری حرکت
یکشنبه 6 اسفند 1396 کارگاه خلاقیت(روش حل مسئله) برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، کارگاه خلاقیت(روش حل مسئله) در قالب جشنواره ملی حرکت با حضور دانشجویان خلاق استان ها و به مدرسی مصطفی باغدار نیا معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور در  تاریخ 6 اسفند ماه در ساختمان امیرکبیر دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد.

در این کارگاه باغدارنیا به رویکرد خلاقیت اشاره کرد و گفت: خلاقیت را باید پله پله و با اطلاعات کافی شروع کرد.انسان نباید خود را محدود به داشته هایش بکند. باید باور داشت که تواناترین فرد هستید و می توانید به خواسته هایتان برسید.          

مدرس کارگاه با بیان اینکه همیشه آنچه را که ما میبینیم واقعاً همان هایی نیستند که وجود دارد گفت :خلاقیت در اختراع کردن نیست، در هر زمینه ای می توان خلاقیت ایجاد کرد.خلاقیت در تفکر ورای وضعیت موجود و چهارچوبهای مرسوم است. خلاقیت رشد تدریجی به سمت ایجاد ایده های نو است.

وی افزود: خلاقیت یک امید مستمر به ایجاد روشهای بهتر و حل مشکلات و تلاش دائمی در جهت بروز ابداعات و تفکرات نو است.همیشه انسانهای شجاع هواپیما می سازند و انسانهای ترسو چتر نجات را اختراع می کنند.

باغدار نیا تصریح کرد : خلاقیت  خوش سرشار نیاز ندارد، و چه بسا انسانهایی که از لحاظ ذهنی کند بودند ولی به انسانهای خلاقی تبدیل شدند. خلاقیت مخصوص افراد ویژه نیست.یادگیری تفکر خلاق با یادگیری ریاضیات و یا کسب مهارت در هر ورزشی فرقی ندارد.

ایشان در پایان جلسه به زندگی انسانهای خلاق در مقایسه با زندگی انسانهای معمولی گفت : آدم ها خلاق متولد می شوند اما به تدریج یاد میگیرند چطورخلاق نباشند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر