اخبار مراکز وواحدها
سه‌شنبه 15 خرداد 1397 حضرت امام (ره) نظریه فقه سیاسی و فقه حاکمیت اسلام را در جامعه بنا کرد.

گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله سپاسی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی و سرپرست و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اراک با محوریت بازخوانی عقاید و دیدگاههای امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، گرامیداشت ارتحال امام (ره)  با همت کانون بسیج اساتید و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی و حضور آیت الله سپاسی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی، سرپرست ، کارکنان در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور مرکز اراک برگزار شد.

حجت الاسلام یزدانی ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد درگذشت امام راحل گفت : امام خمینی آنقدر بلند مرتبه و با اندیشه ای متعالی بودند که ما همه دستاوردهای بزرگ خودمان را از پنجره ای می بینیم که نور امام از آن پنجره می تابد ولی اوج غرور و افتخار ما و حتی اوج غرور و افتخار امام این است که ما امام، مردم و نهضت امام را با شاخص دیگری به نام امیرالمؤمنین(ع) ارزیابی کنیم.

آیت الله سپاسی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت : حضرت امام(ره) نظریه فقه سیاسی و فقه حاکمیت اسلام را در جامعه بنا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در میان ائمه معصومین(ع) بین حضرت علی(ع) و دوران زمامداری و شخصیت ایشان و حوادثی که در آن دوران رقم خورده است با دوران امام شباهت های زیادی هست.

وی با اشاره به اینکه روش امام در طراحی انقلاب روش پیامبران و بندگان متصل به غیب است، ادامه داد: هیچ اغراق نیست که بگوییم همه آرزوی امام ارائه تصویر روشن از روش و منش و اخلاق علی(ع) به جهانیان بود. او در این راه می سوخت. در دوران زندگی امام حتی یک حرکت که با فرهنگ امیرالمؤمنین(ع) زاویه داشته باشد پیدا نمی کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان اراک با تأکید بر اینکه در دوران علی(ع) همه کفر در برابر همه ایمان و اسلام قرار گرفته بود، تصریح کرد: امروز باید بگوییم همه کفر، نفاق، زشتی ها و پلیدی ها با تمام قدرت در برابر امام صف آرایی کرده اند و در طول این چهل سال یک روز هم از مبارزه علیه ما دست برنداشته اند.

ایشان با اشاره به روند زمان اول انقلاب گفت: همان جریان جنگ های صدر اسلام و نیز صف آرایی قاسطین، ناکثین و مارقین به شکل دیگر در برابر ما است و نیم قرن است که این مبارزه تنگاتنگ ادامه دارد. باید بگوییم در عصر ما امام ناجی اسلام، تشیع و توحید بود و دشمنان ما همان جبهه ای را راه انداخته اند که علیه امیرالمؤمنین(ع) راه انداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر