اداری و مالی
1398/4/2 یکشنبه
خبرهای مهم معاون مالی دانشگاه پیام نور: از تبدیل وضعیت کارکنان و تعطیلات تابستانی دانشگاه تا اعطای تسهیلات مسکن+ جزئیات
در حال حاضر تسهیلات بانک صادرات به کارکنان دانشگاه در قالب وام مرابحه و قرض الحسنه و وام ۱٫۴درصد برای دانشجویان با همکاری بانک انصار،مهرایران و صادرات انجام می گیرد.

.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ،دکتر حسن علیزاده معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور که به اتفاق دکتر سیدعلی رضویان امرئی مدیرکل عمرانی دانشگاه پیام نور به منظور بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه پیام نور استان مازندران سفر یکروزه ای به این استان داشت پس از پایان بازدید در جمع مسئولان و مدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان مازندران در مرکز ساری با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه ها ابراز امیدواری کرد که تعدادی از این پروژه ها در هفته دولت و یا دهه مبارک فجرامسال به بهره برداری برسند.

معاون اداری ،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: تعدادی از این پروژه ها از طریق مشارکت عمومی و بخش خصوصی قابلیت پیگیری و اجرایی دارد.

وی از رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران خواست تا یک ماه آینده با بهره گیری از توان فکری و اندیشه ای مجموعه های داخل و بیرون دانشگاه سند جامع درآمدزایی استان را به تفکیک مراکز و واحدها تهیه کنند.

معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه این نشست به برخی از سئوالات و دغدغه های کارکنان دانشگاه در فضای مجازی و حقیقی اشاره کرد و اظهارداشت: اینکه گفته می شود چرا بانک عامل طرف قرارداد با دانشگاه،بانک صادرات است باید خاطرنشان کرد دانشگاه درحال حاضر با بانک های انصار،تجارت،صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک های دولتی همکاری می کند و حقوق پرسنل دانشگاه از طریق بانک تجارت و بانک صادرات پرداخت می شودو دانشگاه با این چهار بانک تفاهم نامه دارد و چنانچه سایر بانکها بتوانند خدمات بهتر و شرایط مطلوب تری را برای مجموعه دانشگاه فراهم کنند و میزان تعهدات طرف مقابل اضافه شود این آمادگی وجود دارد که با بانکهای جدید تفاهم نامه منعقد شود.

دکتر علیزاده در ادامه افزود: ارائه تسهیلات مسکن اعضای هیات علمی در قالب تفاهم وزارت علوم با بانک صادرات انجام می گیرد که دانشگاه مجری آن است.

وی گفت: در حال حاضر تسهیلات بانک صادرات به کارکنان دانشگاه در قالب وام مرابحه و قرض الحسنه و وام ۱٫۴درصد برای دانشجویان با همکاری بانک انصار،مهرایران و صادرات انجام می گیرد.

دکتر علیزاده در پاسخ به این پرسش که چرا مابه التفاوت احکام خردادماه کارکنان پرداخت نشده است،تصریح کرد:کلیه احکام کارگزینی کارکنان تاپایان خردادماه صادر شده است و تغییری در احکام کارگزینی صورت نمی گیرد و در اختلاف بین دولت و مجلس،دولت کاملا درست عمل کرده است و ما هم براساس مصوبه دولت عمل کرده ایم.

دکتر علیزاده گفت: سال گذشته ۳۱۷ تن از کارکنان بازنشسته،منتقل و یا بازخرید شده اند و امسال هم ۵۵۰ نفر بازنشسته می شوند و ۲۵۰ نفر نیز متقاضی انتقال به سایر دستگاه های اجرایی و دانشگاهها هستند که با سبک شدن بدنه دانشگاه بخش مهمی از مشکلات ما حل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور گفت:کارکنان اداری قراردادی و اعضای هیات علمی پیمانی و رسمی می توانند به سایر دستگاهها و یا دانشگاهها انتقال یابند.

وی از شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از ۲۲ تیرماه خبر داد و گفت: مرحله اول تعطیلات تا ۱۱ مردادماه سالجاری ادامه می یابد و مرحله دوم در شهریوماه بمدت یک هفته همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا خواهد بود.

دکتر علیزاده گفت: از یازدهم تیرماه تا ۲۲ شهریورماه ساعت کاری دانشگاه از ساعت ۷صبح تا ۱۴ بعداز ظهر خواهد بود و پنجشنبه ها کلیه مراکز واحدها تعطیل می شود.

معاون اداری ،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در عین حال گفت:چنانچه استانداری ها ساعت کاری جدیدی را برای این مدت تعریف کنند دانشگاه تابع بخشنامه استانداری ها خواهد بود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه اظهار داشت: اولویت با تبدیل وضعیت خانواده های شهدا و ایثارگران است و بقیه نیروهای قراردادی پس از تصویب طرح تبدیل وضعیت کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی تعیین تکلیف خواهند شد .

به گفته دکتر علیزاده این طرح در نوبت صحن علنی است و نیاز به رای موافق دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی است.وی ابراز امیدواری کرد این طرح زودتر درصحن علنی مطرح شود.

معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر منتظریم این طرح درباره نیروهای قراردادی درصحن علنی تصویب شود و پس ازآن وضعیت نیروهای شرکتی تعیین تکلیف خواهد شد و پیشتر طرحی را برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه ارائه کردیم و قبل ازآن منتظر به نتیجه رسیدن وضعیت قراردادی ها هستیم.

دکتر علیزاده از همکاری ۱۵۰۰نیروی شرکتی با این دانشگاه خبرداد و افزود: از این تعداد ۷۰۰ نفر دربخش خدمات و ۸۰۰ نفر در بخش اداری فعالیت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقل و انتقال کارکنان دانشگاه گفت: تمام همکاران بر اساس اعلام نیاز و موافقت مبدا و مقصد می توانند درخواست انتقالی بدهند.

وی اظهار داشت: به همه نیروهای رسمی، قراردادی و پیمانی دانشگاه پست تعلق می گیرد و هیچ پستی مسدود نمی شود.

وی در عین حال افزود: در رویه جدید پست ها به تعداد دانشجویان و انتصاب افراد بر اساس نوع مدرک تحصیلی صورت می گیرد لذا در ساختار جدید،سمت ها و پست ها شفاف تعریف می شوند.

وی تصریح کرد:طبق شیوه نامه جدید که به زودی ابلاغ می شود چارت تشکیلاتی مراکز و واحدها در چهار رده و تیپ ۱،۲،۳،۴طراحی می شود.

معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت:  چنانچه برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور مشمول ساماندهی و یا تجمیع بشوند پستهای کارکنان واحد قبلی به واحد همجوار و جدید منتقل می شود و همه پست ها می مانند.اما برخی از پست ها به دلیل شرایط جمعیت دانشجویی در مراکز و واحدها در زمره عدم تخصیص قرار می گیرند.

دکتر علیزاده در ادامه افزود: هنوز از سوی دولت یا معاون اول رئیس جمهور ابلاغ رسمی در خصوص آیین نامه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان به دانشگاه ابلاغ نشده است.

وی در عین حال خبر داد: دانشگاه درصدد است با اعمال مشوق هایی آن دسته از کارکنان ترجیحا زنان را که بیشتر متقاضی هستند با ۲۵ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق و با پاداش تشویقی ۳۷ ماه بازنشسته کند که هنوز شیوه نامه اجرایی آن را تدوین نکرده ایم.

وی گفت: مطابق آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی پایان خدمت کارکنان اداری با داشتن مدارک کارشناسی، ارشد و دکتری ۳۰ سال است و افراد حتی بالاتر از ۳۰ سال هم به اندازه ۳۰ روز حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر