اخبار
1398/10/15 یکشنبه
در تجلیل از مقام شامخ فرمانده دلاور سپاه قدس
نامگذاری ساختمان دانشگاه پیام نور استان بنام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

.

ساختمان شماره 2 دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با حضور سردار عباسقلیزاده و هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور استان و مرکز تبریز ، بنام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری و رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان :
در سومین روز از عزای عمومی ، شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، مراسمی با حضور سردار عباسقلیزاده مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور استان ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دانشگاه پیام نور استان ، اعضای هیئت رئیسه مرکز تبریز و جمع کثیری از اعضای علمی ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور ، در محل حسینیه مرکز تبریز برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلیلی ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در دین مبین اسلام ، گفت : مرگ به صورت طبیعی برای همه انسانها اتفاق خواهد افتاد و در این بین برخی از این مرگ ها به خواست الهی به گونه ای اتفاق می افتد که در اذهان جهانی ماندگارتر شده و جریان سازی ویژه ای از آن به وجود می آید که مرگ سردار سرافراز ما نیز بدین گونه است .
دکتر جلیلی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همواره مطیع امر رهبری و ذوب در ولایت بود ، گفت : این حادثه به دنبال خود نتایجی را به بار خواهد آورد که منجر به وحدت بیشتر جهان اسلام و جبهه مقاومت در مقابل دشمنان و خوار و ذلیل شدن بیش از پیش استکبار جهانی خواهد شد .
وی با اشاره به ویژگی های یک مسئول انقلابی در جمهوری اسلامی ، گفت : فرمانده بی نظیر سپاه قدس نمونه کامل یک مسئول انقلابی بود که همواره در طول دورا ن خدمت خود رنج و درد دیگران را به جان خرید و هیچگاه حاضر نشد کوچک ترین امتیازی برای خود قائل شود و باید قدر و ارزش این چنین افرادی را دانسته و ادامه دهنده راه آنان باشیم .
در این مراسم  مدیحه سرایی و عزاداری به مناسبت شهادت سردار سلیمانی ، توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) صورت گرفت و پس از قرائت بیانیه دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در محکومیت اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار مسئولین و همکاران با حضور در محل ساختمان جدید الاحداث 6000 متر مربعی دانشگاه پیام نور استان ،  بدست سردار عباسقلیزاده فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، از تابلو نامگذاری ساختمان بنام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی کردند.
دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز ضمن تسلیت مجدد به مناسبت شهادت این سردار عزیز ایران اسلامی و تقدیر از همه عاشقان اش به خاطر خلق حماسه های حضور در عرصه های مختلف و برنامه های عزاداری در ایام عزای عمومی ، گفت : در نکوداشت خدمات ارزنده و بسیار ارزشمند این سردار سرافراز هرکاری که انجام دهیم کم خواهد بود ومی خواهیم با این کار هر چند ناچیز بتوانیم نام و یاد این شهید جلیل القدر را همیشه زنده نگه داریم .
سردار عباسقلیزاده نیز ضمن تقدیر از این حرکت دانشگاه پیام نور ، گفت : سردار سلیمانی محدود به جغرافیای خاصی نبود و دلدادگان او در اقصی نقاط جهان و همه محور مقاومت و جهان اسلام انتقام سختی را از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت .
وی با اشاره به روحیه جهاد و شهادت طلبی سردار سلیمانی و لحاظ کردن رضای خداوند در تمام طول عمر جهادی و انقلابی خود ، گفت : قطره قطره خون این شهید والا مقام منجر به جریان سازی حرکتی در راستای محو و ذلالت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خواهد شد که نمونه این جریان ها و عشق و دلدادگی به سردار دلها را در این چند روز اخیر و نیز در تشییع پیکر پاک و مطهرش از لحظه ورود به خاک میهن عزیز اسلامی شاهد بودیم و خواهیم بود.
شایان ذکر است اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور استان با برگزاری جلسه فوق العاده و بررسی راههای برگزاری مراسم گرامی داشت شهادت سردار سلیمانی ، تصمیم به نامگذاری ساختمان شماره 2 استان بنام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کردند.

 













 




 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر