فرهنگی و دانشجویی
1398/2/9 دوشنبهبه گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان قم:
گفتگو با دانشجوی مخترع  دانشگاه پیام نور استان قم
مجتبی قانونی  دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تشیع دانشگاه پیام نور استان قم که موفق به طراحی نرم افزار ازدواج به سبک اسلامی شده است.

.

گفتگو با دانشجوی مخترع  دانشگاه پیام نور استان قم

مجتبی قانونی  دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تشیع دانشگاه پیام نور استان قم که موفق به طراحی نرم افزار ازدواج به سبک اسلامی شده است.

مجتبی قانونی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت : یکی از مشکلات عمده جوان ها در ازدواج شناخت نا کافی از همدیگر و عدم همطرازی و کفویت که منجر به طلاق و یا اختلاف های شدید در زندگی می شود می باشد  این طرح را برنامه ریزی کردم که به تایید فنی واحد انفورماتیک ریاست جمهوری رسیده و در حال ثبت می باشد.

دانشجوی دانشگاه پیام نور استان قم  در خصوص این اختراع اظهار داشت: ازدواج های سنتی و اعتمادهای سطحی که در این امر صورت می پذیرد و بعضی منجر به طلاق می شود نرم افزاری طراحی شد که ضمن گرفتن تست ها و آزمون های موضوعی و نتیجه در آن کفویت بین دختر و پسر را با درصد بالایی تشخیص می دهد و می تواند راهگشای خوبی برای انتخاب صحیح زوجین باشد.

*این اختراع اولین اختراع شمابوده یا اختراع دیگری نیز داشته اید؟

برای اولین بار می باشد

*دانشگاه پیام نور چه میزان از شما و طرحتان حمایت کرده است؟

فعلا در بدو ورود به این مقطع تحصیلی هستم وهنوز تعاملی صورت نگرفته است

وبه نظر بنده در دانشگاه پیام نور بستر لازم برای فعالیت های پژوهشی فراهم می باشد

*چه چیز های باعث ایجاد انگیزه درشما برای اختراع می شود؟

ضعف ومشکلات موجود در برخی امور

*چه انتظاری از مسئولین پیام نور دارید؟

در حد لازم والبته از طرح های این گونه حمایت کنند

*در آخر اگر نکته ای در نظر دارید بیان کنید.

امید است که این نرم افزار باحمایت های لازم ارگانهای زیربط همانند پلیس ومراکز ازدواج بتواند در امر آشنایی درست وشایسته زوج های جوان به یکدیگر گام موثری در کاهش طلاق برداریم.  

 ضمن تبریک به مجتبی قانونی این دانشجوی با ذوق و خلاق و شایسته دانشگاه پیام نور استان قم و خانواده محترم وی برای ایشان آرزوی توفیق و موفقیت  از درگاه خداوند متعال داریم.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر