اخبار

جذب دانشجوی علم و فناوری می‌تواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد

دکتر محمد هادی امین ناجی در اختتامیه نهمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو:    

جذب دانشجوی علم و فناوری می‌تواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد / آمادگی دانشگاه پیام نور برای برگزاری آزمون‌های مختلف به صورت آنلاین

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: جذب دانشجو به علم و فناوری می‌تواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد و از طرف دیگر دانشگاه‌ها نباید خودشان را از جامعه جدا ببینند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محمدهادی امین‌ناجی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در مراسم اختتامیه نهمین مسابقه ملی نانو که صبح امروز روز چهارشنبه 27 شهریور سال جاری که با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و نفرات برگزیده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین ماموریت تعریف شده برای دانشگاه‌ها ایجاد روحیه و نشاط در بین دانشجویان است و برگزاری مسابقات، المپیادها، جشنواره‌ها و رقابت‌های علمی می‌تواند این امر را محقق کند.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد برگزاری رقابت‌ها و جشنواره‌ها دانشجویان را جذب کرده، ادامه داد: دانشجویان باید علم را برای ارتقای سطح زندگی و رفاه اجتماعی مردم بخواهند و اگر جوانان کشور به دنبال رویداد‌های علمی هستند باید به نحوی باشند که آثار آن در زندگی روزمره مردم و جامعه علمی کشور قابل مشاهده باشد.

دکتر امین ناجی افزود: از سوی دیگر دانشگاه باید فارغ از هر مسئله دیگری به این مسئله توجه کند که جذب دانشجو به علم و فناوری می‌تواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد و از طرف دیگر دانشگاه‌ها نباید خودشان را از جامعه جدا ببینند در واقع جامعه باید احساس کند که فضای علمی کشور تاثیرگذار است؛ به نحوی که اگر روزی یک دانشگاه برای چند روز تعطیل شد این تعطیلی به چشم بیاید و نمود داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: خوشبختانه در نهمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو نزدیک به ۴۰۰۰ نفر شرکت کننده بود که نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته باشد و دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از حامیان توسعه فناوری نانو در این بخش از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری دانشجو در حوزه‌های علمی تا آنجایی اهمیت دارد که پیشرفت علم و فناوری ایجاد شود، گفت: دانشگاه پیام نور سه دوره است که در رویداد فناوری نانو فعال به کار است و در کنار آن توانسته ۹۰ انجمن فناوری فعال نانو ایجاد کند البته امیدواریم که از مرز ۱۰۰ انجمن عبور کرده و تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

دکتر امین ناجی خاطرنشان کرد: دانشگاه آماده است که آزمون‌های مختلف را به صورت آنلاین و سیستمی بدون استفاده از کاغذ در ۵۰۰ مرکز خود برگزار نماید همچنین این امکان را می‌توانیم فراهم کنیم که برای ترویج علم نانو از طریق غیرحضوری و آنلاین از اساتید برجسته استفاده نماییم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر