اخبار
1398/6/9 شنبه
با حضور رئیس دانشگاه پیام نور در مرکز سمنان؛
رونمایی از سه سامانه الکترونیک شفافیت اداری و مالی در دانشگاه پیام نور

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان سمنان، مراسم بزرگداشت روز کارمند با حضور رئیس عالی دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر زمانی و معاون محترم اداری و مالی جناب اقای دکتر علیزاده در دانشگاه پیام نور مرکز سمنان برگزارگردید.
در این مراسم که با حضور پرشور همکاران محترم ستاد و مرکز سمنان و واحد مهدیشهر همراه بود در ابتدا دکتر یوردخانی رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان ضمن خیر مقدم به دکتر زمانی و دکتر علیزاده و همکاران و تبریک هفته دولت و روز کارمند گفتند دانشگاه پیام نور با همت همین کارمندان سرپا می باشد و اولین گروهی که مشکلات معیشتی بسیار سختی را تحمل می کند همین کارمندان می باشند.
بخش اعظمی از کارمندان دانشگاه پیام نور در کل کشور قراردادی می باشند که با پیگیری دکتر زمانی و نمایندگان محترم این امر می تواند تحقق پذیرد که در آینده ای نه چندان دور تمامی این عزیزان تبدیل وضعیت شوند.
وی در ادامه گفت:کارمندان در تمامی بخش های دانشگاه دخیل می باشند از جمله جذب دانشجو که با توجه به مشکلاتی که در بخش معیشتی و تبدیل وضعیت دارند ولی با جان و دل کار می کنند.
در ادامه دکتر یوردخانی به صورت خلاصه وضعیت کلی استان و پتانسیل دانشگاه پیام نور استان سمنان در بحث فارغ التحصیلان را بیان داشتند
سپس دکتر زمانی رئیس عالی دانشگاه ضمن تشکر از مهمان نوازی استان سمنان و تبریک هفته دولت و روز کارمند گفتند: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور می باشد و در اثر رشته ها دانشگاه سرآمد مابقی دانشگاههای کشور می باشد.روش آموزش در دانشگاه پیام نور ترکیبی است یعنی ما در دانشگاه روشهای نوین برای شیوه های لموزشی داریم.
در حال حاظر بحث تمامی دانشگاهها بحث کارآفرینی می باشد به همین خاطر از یک سال قبل مقدماتی مطرح شده است تا فارغ التحصیلان پیام نور ب تاثیر گذاری دانشگاه بتوانند غریبگی که با محیط کار دارند از بین برود یعنی اینکه ما بتوانیم نیروی متخصص در دانشگاه پرورش دهیم و وارد بازار کار کنیم. در سال قبل دانشگاه وارد دو فاز عملیاتی شد 1- برنامه ریزی برای مهارت آموزی دانشجویان در حال تحصیل طبق علاقه خود دانششجو که کار یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند که در این خصوص با کانون کارفرمایان تفاهم نامه ای امضا شد 2 – بحث بعدی که مختص فارغ التحصیلان است تفاهم نامه ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم مضا شد که در هر منطقه با هماهنگی فرمانداری و یا استانداری مورد تخصصی که می تواند باعث اشتغال بشود مثلا در منطقه ای که بحث گردشگری رونق دارد این موضوع را با دانشگاه توافق کنند و دانشگاه در بحث آموزشهای آزاد در دوره های کوتاه مدت متقاضیان را با بهترین متخصصن آن زمینه آموزش دهد و بعد از آن دانشگاه گواهینامه ای می دهد که مدیر کل توسعه روستایی و شهری در هر استان طبق گواهینامه دریافتی وام 100 میلیونی با کارمزد 6 درصد به آن فرد می دهد. این موضوع در 7 استان به صورت پایلوت اجرایی شده است و ان شاالله تا آذر ماه به تمامی استانها این طرح ارجاع می گردد.
سپس دکتر زمانی با معرفی سه سامانه شفاف سازی در سیستم دانشگاه گفتند اولین سامانه سامانه میز خدمت الکترونیکی می باشد که بدون مراجعه حضوری و بدون نیاز به هیچ پیگیری فعال گردیده و شما می توانید پاسخ آن مسسئول را در پایان بررسی مشاهده فرمایید. دومین سامانه ، سامانه تسهیلات وام می باشد که با آن می توان تمام اطلاعاتی که وام گرفته و چقدر ضامن شده اند را در اختیار می گذارد. سومین سامانه، سامانه نقل و انتقالات می باشد در ادامه مراسم دکتر علیزاده و دکتر زمانی به سوالات همکاران پاسخ دادند و در پایان مراسم از 6 همکار بازنشسته در استان سمنان و 2 کارمند نمونه در استان تجلیل به عمل آمد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ