منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر
رويدادها
شهدای دانشجوی مدافع حرم -دانشگاه پیام نور
متون عمومي
ورود
اخبار
گزارش دومین کنگره شهدای دانشجو ئی استان چهارمحال و بختیاری 5 اسفند ماه 1397

دومین کنگره شهدای دانشجوئی  چهارمحال و بختیاری

دومین کنگره شهدای دانشجو چهارمحال و بختیاری ، ۵ اسفندماه با حضور محمدحسین رجبی‌دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، جمعی از مسئولان استان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شد

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان چهارمحال و بختیاری با عنوان "مشق پرواز" یکشنبه‌شب هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء با حضور مدیرکل بنیاد استان، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع)،  و سایر مسئولین استانی در دانشگاه دولتی شهرکرد برگزار شد.
محمدحسین رجبی دوانی در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برخی شهدای کربلا مانند حر بن یزید ریاحی تا لحظات آخر در واقعه عاشورا مخالف امام حسین (ع) بودند گفت: به‌جز حر بن یزید ریاحی تعدادی دیگر از شهدای واقعه کربلا بودند که در لحظات آخر متحول و جذب سپاه امام حسین (ع) شدند و درنهایت همگی این افراد متوجه مظلومیت امام حسین (ع) شدند و در روز عاشورا به سید و سالار شهیدان پیوستند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه بابیان اینکه در هیچ حکومتی مانند جمهوری اسلامی درب‌های شهادت و ورود به بهشت بازنیست خاطرنشان کرد: ایرانیان در 40 سال گذشته شهدای زیادی را درراه پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی، ترورها، فتنه‌ها، دانش هسته‌ای، مدافعان حرم و وطن، خدمت به کشور و مبارزه با تکفیری‌های داخلی تقدیم جمهوری اسلامی کرده‌اند.
در ادامه سعید کریمی دهکردی رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های بعدی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری است.
کریمی دهکردی تصریح کرد: دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری با عنوان 'مشق پرواز' با همکاری دانشگاه‌های شهرکرد، علوم پزشکی، پیام نور، آزاد اسلامی، علمی و کاربردی، فرهنگیان، آموزشکده‌های فنی و سایر مراکز آموزش عالی چهارمحال و بختیاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.
گفتنی است این استان 72 شهید دانشجو تقدیم جمهوری اسلامی کرده است که از این تعداد 70 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس و 2 شهید مختص مدافعان حرم هستند.
همچنین در پایان از خانواده‌های شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 
امتیاز دهی