اخبار
1398/10/23 دوشنبه
سومین نشست مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه یک برگزار شد
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور: لزوم منطقی سازی و ساماندهی نیروی انسانی

.

سومین نشست مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه یک امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در این نشست گفت: منطقی سازی و ساماندهی نیروی انسانی وظیفه و رسالت دانشگاه است که در 2 سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و از آن جمله می توان به؛ انتصاب و بکارگیری افراد به پست های مصوب و انسداد پست برای نیروهای قراردادی ، تسهیل برای خروج نیرو مثل بازخرید، بازنشستگی تشویقی و انتقال به سایر دانشگاه ها اشاره کرد.

 

- آمادگی دانشگاه پیام نور برای انتقال نیرو به سایر دانشگاه ها

 

 دکتر علیزاده افزود: دانشگاه پیام نور در دوره ای با توجه به افزایش جمعیت دانشجویی این دانشگاه به یک میلیون و 200 هزار دانشجو، مانند بسیاری از دانشگاه های دیگر نیازمند جذب نیروی انسانی و تامین خدمات مورد نیاز دانشجویان بود اما اکنون با کاهش جمعیت دانشجویی در تمامی دانشگاه های کشور، چالش هایی درخصوص افزایش نیروهای انسانی به وجود آمده که باید بتوانیم با ساماندهی مناسب و همکاری و هم افزایی شرایط مناسبی را برای ساماندهی منابع انسانی فراهم آوریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما به هیچ عنوان تعدیل نیرو نیست، از انتقال تعدادی از نیروهای دانشگاه پیام نور به سایر دستگاه ها خبر داد و اظهار داشت: امروز با هم افزایی و همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزشی مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانیم نیاز نیروهای انسانی بخش را تامین کنیم و زمینه انتقال نیروهای علاقه مند به حضور در سایر دستگاه ها را فراهم آوریم.

 

- سند راهبردی دانشگاه پیام نور بر مبنای دانشگاه باز و از راه دور

 

 معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: سند راهبردی دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه باز و از راه دور کشور بر اساس مطالعه حدود 13 دانشگاه باز جهان و اسناد بالادستی تهیه ، تصویب و ابلاغ شد .

وی تصریح کرد: این دانشگاه هم اکنون با 494 مرکز و واحد در داخل کشور، 56 نمایندگی خارج از کشور، 430 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و 6 هزار و 639 دانشجوی بین الملل فعالیت می کند.

وی افزود: 3 هزار و 778 عضو علمی و 8 هزار، 255 عضو غیر هیات علمی و 1480 پرسنل حجمی در این دانشگاه خدمت می کنند.

 

- اصلاح و تدوین ساختار سازمانی و تشکیلاتی

 

 وی گام بعدی دانشگاه را اصلاح و تدوین ساختار سازمانی و تشکیلاتی دانست و گفت: این اصلاح برای دستیابی به اهداف برنامه راهبردی و سند 20 ساله دانشگاه و با هدف چابک سازی سازمان صورت می گیرد.

 

- ارتقای مدیریت سبز در دانشگاه پیام نور

 

 معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه ارتقای مدیریت سبز را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه پیام نور عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه باز و از راه دور، در جهت تقویت زیرساخت های الکترونیکی و استفاده از فناوری های نوین اقدامات بسیار گسترده ای را انجام داده است و هم اکنون از تعداد 2 میلیون و 800 هزار نفر آزمون در هر ترم این دانشگاه با حذف کاغذ و هزینه های جانبی ، 650 هزار نفر آزمون، به صورت الکترونیکی و متمرکز برگزار می شود.

وی از راه اندازی نرم افزار پشتیبانی متمرکز نیز خبر داد و اذعان داشت: دانشگاه با راه اندازی این نرم افزار توانست ضمن تفویض اختیار کامل به استانها،صدور احکام کارگزینی به صورت یکسان و سراسری و حضور و غیاب پرسنل،  امکان نظارت دقیق بر نحوه عملکرد آنها را نیز داشته باشد و این اقدام در جهت سامانه سپاری امور و ارتقای مدیریت سبز صورت گرفت که صرفه جویی بزرگی را نیز به همراه داشت.

 

- استقرار نظام بهداشت و ایمنی در دانشگاه پیام نور

 

 دکتر علیزاده به اهمیت موضوع سلامت و ایمنی نیروهای انسانی اشاره کرد و افزود: استقرار نظام بهداشت و امینی(HSE) در فضای آزمایشگاهی و دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌‌رو دانشگاه در این جهت نیز برنامه های مهمی در دستور کار دارد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر