اخبار
1398/10/29 یکشنبه
دکتر زمانی در نهمین سفر منطقه ای و بیست و هشتمین بازدید استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور:
بستر کارآموزی برای دانشجویان و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شد

.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: بستر کارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل  دانشگاه پیام نور و کارآفرینی برای دانش آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی همزمان با نهمین سفر منطقه ای و بیست و هشتمین بازدید استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور در دیدار با استاندار خوزستان افزود:دفاتر کانون عالی کارفرمایان که تمامی صنوف کشور را پوشش دهی می کنند، هم اکنون در 31 مرکز دانشگاه پیام نور در استانها فعال است و هر دانشجو بر اساس رشته و یا علاقه خود می تواند دوره کارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیام نور تفاهم نامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی را بستر بسیاری مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاه پیام نور و همچنین دیگر دانشگاه ها دانست و اظهار داشت: این تفاهم نامه بر اساس پتانسیل و روند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی را با همکاری مدیران کل توسعه روستایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می کند و دانش آموختگان پس از اخذ گواهی می توانند از وام 100 میلیونی باکارمزد 6 درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

وی از برنامه دانشگاه پیام نور برای توسعه این دوره ها در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دوره های کارآفرینی در 7 استان به صورت پایلوت آغاز شده و برنامه این است که پس از تحلیل روند برگزاری دوره ها بتوانیم در سال آینده در سراسر کشور گسترش دهیم.

دکتر زمانی ابراز امیدواری کرد: با کمک استانداری ها و فرمانداری ها در سراسر کشور بتوانیم بسترهای اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاه ها را به شکل مطلوبی فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین با اشاره به آزمون های پایان نیمسال دانشگاه پیام نورو برگزاری سه میلیون نفر آزمون در هر نیمسال گفت: آزمون های دانشگاه پیام نور متمرکز و همزمان با دقت بسیار بالا برگزار می شود.

وی همچنین از اختصاص وام با کارمزد یک و 4 دهم درصد به کلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه خبر داد و گفت: شهریه دانشگاه پیام نور یک سوم دانشگاه های شهریه بگیر است و با وجود این، دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه که اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم کرده که برای پرداخت شهریه دغدغه ای نداشته باشند.

وی افزود: طبق تفاهم نامه هایی که دانشگاه پیام نور با بانک های مختلف امضا کرده است، کل شهریه دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک پرداخت می شود.

دکتر زمانی به طرح ساماندهی وزارت علوم اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی در تمامی مراکز آموزش عالی کشور، دانشگاه پیام نور نیز برای ساماندهی مراکز آموزشی خود باید اقدام کند و در این راستا در حال مطالعه هستیم که مراکز موجود به نحو شایسته ای ساماندهی و تقویت شود به نحوی که به طور مثال در بسیاری موارد با نگاه بومی و‌منطقه ای با تغییر ماموریت به مرکز نوآوری و خلاقیت و مرکز رشد تبدیل شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی دانشگاه به هیچ عنوان به معنای تعدیل نیرو نیست و در این طرح هیچ آسیبی به کارکنان و نیروهای دانشگاه نخواهد رسید.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر