FA    [EN]
 
 
 
 
1393/2/10 چهارشنبه

جناب آقای دکتر مهدی محمودی
معاون دانشگاه پیام نور استان سمنان
شماره تماس: 3331493
1392/2/23 دوشنبه

اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان سمنان

نام و نام خانوادگی مدرک تحصیلی رشته تحصیلی مرتبه علمی محل اشتغال
محمد مهدی حسین مردی دانشجوی دکتری علوم سیاسی مربی ایوانکی
الهه عرب زاده کارشناسی ارشد الهیات مربی ایوانکی
خدایار پالوزیان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مربی ایوانکی
مریم بابائی خیمه سرائی کارشناسی ارشد علوم تربیتی مربی ایوانکی
مجید طاهریان کارشناسی ارشد جغرافیا مربی ایوانکی
احمد جعفری کارشناسی ارشد  مدیریت اجرایی  مربی ایوانکی 
مهناز رفیعی دانشجوی دکتری الهیات مربی آرادان
حسن فراتی دکتری مدیریت دولتی - مدیریت منابع انسانی  استادیار دامغان
راضیه مهدی بیرق دار دکتری زبان شناسی همگانی استادیار دامغان
شهرام باسیتی دکتری علوم اجتماعی  استادیار دامغان
مهدی مومنی دکتری حقوق جزا-جرم شناسی استادیار دامغان
راضیه عرب احمدی دکتری شیمی استادیار دامغان
حسین تربتی نژاد دکتری علوم تربیتی استادیار دامغان
محمدرضا کبریایی زاده دکتری زمین شناسی  دانشیار دامغان
ابوالفضل روحانی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع  مربی دامغان
طاهره حیدری کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مربی دامغان
علی پریمی دانشجوی دکتری الهیات مربی دامغان
محمد علی واحدی کارشناسی ارشد کامپیوتر مربی دامغان
نسرین کمالی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی مربی دامغان
حسین شیبانی کارشناسی ارشد روانشناسی مربی دامغان
سپیده آقا جانی کارشناسی ارشد کشاورزی مربی دامغان
زهرا فیض کارشناسی ارشد الهیات و معارف مربی دامغان
سید خلیل اکرامی دانشجوی دکتری ریاضی محض مربی دامغان
مهناز جلیلی بال  دانشجوی دکتری  جامعه شناسی  مربی دامغان 
اسماعیل دانشمندی دکتری جغرافیای طبیعی استادیار سمنان
امیر فرشاد بهره بخش  دکتری  فیزیک - گرانش و کیهان شناسی استادیار سمنان
زهره مجدآبادی دکتری روانشناسی استادیار سمنان
سید موسی طباطبایی دکتری روانشناسی تربیتی استادیار سمنان
علی شیرافکن دکتری مشاوره استادیار سمنان
فاطمه بیان فر دکتری روانشناسی تربیتی استادیار سمنان
کاظم طهماسبی آبدار دکتری مهندسی مواد استادیار سمنان
لقمان کشاورز دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی استادیار سمنان
مجتبی بابایی  دکتری حقوق بین الملل استادیار سمنان
محمد جواد سعدی دکتری الهیات ومعارف اسلامی استادیار سمنان
محمدجوادزینلی دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار سمنان
مریم عزالدین  دکتری شیمی ( تجزیه ) استادیار سمنان
یوسف عالی عباس آباد دکتری ادبیات فارسی استادیار سمنان
فاطمه کریمی دکتری ریاضی  استادیار سمنان
عارف باباپور کارشناسی ارشد حسابداری مربی سمنان
محمد زاغیان دانشجوی دکتری اقتصاد مربی سمنان
مهدی مکبریان دانشجوی دکتری هنر مرمت مربی سمنان
محمد عربی کارشناسی ارشد معماری مربی سمنان
ابراهیم امامی کارشناسی ارشد مهندسی عمران مربی سمنان
مرضیه مومن کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر مربی سمنان
سعادت اله فرامرزی دکتری ریاضی محض استادیار شاهرود
فرخنده رضایی  دکتری  علوم کشاورزی استادیار شاهرود
مهری ادریسی دکتری تاریخ استادیار شاهرود
مهین رضائی دکتری الهیات استادیار شاهرود
سید مجتبی حسینی راد دکتری مهندسی کامپیوتر استادیار شاهرود
منصوره حور علی دانشجوی دکتری مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی مربی شاهرود
علیه مقیمی خراسانی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی مربی شاهرود
معصومه فلاح نودهی کارشناسی ارشد علوم تربیتی،مدیریت آموزشی مربی شاهرود
زهرا نادعلی دانشجوی دکتری زبان و ادبیات عرب مربی شاهرود
سید رضا میرعلیزاده کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست مربی شاهرود
احمد بخارائی دکتری جامعه شناسی استادیار گرمسار
دکتر عبدالکریم مقدم دکتری حسابداری استادیار گرمسار
صدیقه سلیمانی دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار گرمسار
علی اکبر جوکار دکتری مدیریت بازرگانی استادیار گرمسار
محبوبه مونسان دکتری زبان و ادبیات عرب استادیار گرمسار
منصوره نیکو گفتار  دکتری روانشناسی استادیار گرمسار
نازیلا خطیب زنجانی دکتری علوم تربیتی استادیار گرمسار
نرگس فتحعلیان دکتری فیزیک گرایش اختر استادیار گرمسار
مژگان آگاه هریس دکتری روانشناسی استادیار گرمسار
مسعود علیزاده دکتری حقوق استادیار گرمسار
ناصرگروسی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دستیار گرمسار
مهدی محمودی دکتری علوم تربیتی مربی گرمسار
احمدعرب عامری کارشناسی ارشد الهیات مربی گرمسار
سیده فاطمه نورانی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر مربی گرمسار
داوود وحدت دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات مربی گرمسار
مریم جلالی مقدم کارشناسی ارشد زبان انگلیسی مربی گرمسار
همایون چگنی کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی مربی گرمسار
زهره حبیبی دانشجوی دکتری ریاضی محض مربی گرمسار
مهدی جانعلیان کارشناسی ارشد علوم سیاسی مربی گرمسار
منیره مرادی نسب کارشناسی ارشد علوم اجتماعی  مربی گرمسار
هنگامه بلورسازی مشهدی کارشناسی ارشد علوم تربیتی مربی گرمسار
سعید فراهانی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک مربی گرمسار
حسام رفیعیان  کارشناسی ارشد  مدیریت صنعتی  دستیار  مجن
علی استاد هاشمی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مربی مجن
مریم علی ئی کارشناسی ارشد مدیریت مربی مجن
سعیده رشیدی کارشناسی ارشد کشاورزی مربی مهدیشهر
حسین تبیانیان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مربی مهدیشهر
عاطفه بانک  دانشجوی دکتری  الهیات و معارف اسلامی  مربی مهدیشهر 
مریم اسرافیلیان کارشناسی ارشد فیزیک مربی میامی

1392/2/7 شنبه


مسئول روابط عمومی و رابط آماری استان: جناب آقای محمد صبور
شماره تماس: 33347264
1392/2/2 دوشنبه

روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان سمنان

 



جناب آقای ناظریانی
قائم مقام ریاست دانشگاه پیام نور مرکز گرمسار





جناب آقای دکتر علی پریمی
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز سمنان






جناب آقای دکترعلی پریمی
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دامغان





جناب آقای دکتر علی شاهینی
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز شاهرود






جناب آقای مهدی عامری
مسئول امور جاری دانشگاه پیام نور واحد ایوانکی





جناب آقای مهدی عامری
مسئول امور جاری واحد آرادان





 حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سقائیان
سرپرست دانشگاه پیام نور واحد مهدیشهر




جناب آقای دکترسید مجتبی حسینی راد
سرپرست دانشگاه پیام نور واحد مجن





سرکار خانم مریم اسرافیلیان
سرپرست دانشگاه پیام نور واحد میامی
 
1392/2/2 دوشنبه

آشنایی با دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد.

شیوه آموزشی این دانشگاه، آموزش باز و از راه دور است. مقامات این دانشگاه از سال ۱۳۸۶، علاوه بر زبان فارسی، زبان عربی را نیز به عنوان زبان دوم و رسمی در نظام آموزشی این دانشگاه وارد کرده‌اند.
تحولات دانشگاه پیام نور را می‌توان به چهار دوره تقسیم بندی کرد.

دوره اول: افتتاح و جذب اولین گروه دانشجویی

دانشگاه پیام نور براساس تصمیمات جلسات
۹۴ مورخ ۲۷/۸/۶۵ و ۹۷ مورخ ۲۵/۹/۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی عملاً با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه ۱۳۶۷ تأسیس شد. این دانشگاه پس از تأسیس، با پذیرش اولین گروه دانشجویی خود در ۵ رشته تحصیلی و در ۲۸ مرکز باقیمانده از دانشگاه ابوریحان بیرونی و دانشگاه آزاد ایران از مهرماه سال تحصیلی ۶۸-۱۳۶۷ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. در این دوره اکثر دانشجوهای جذب شده کارمندان دولت و افراد شاغل بودند. کلاسهای دانشگاه فقط روزهای پنج‌شنبه و جمعه تشکیل می‌شد.

دوره دوم: افزایش تعداد مراکز و استفاده از ساختمان‌های دولتی

در این دوره ساختمان‌های متروکه دولتی و ساختمان‌های بدون استفاده وزارت خانه‌ها به دانشگاه پیام نور داده شد تا مراکز خود را گسترش دهد. در این دوره علاوه بر کارمندان شاغل بقیه جوانان جویای تحصیل با کنکور سراسری نیز به دانشگاه پیام نور وارد می‌شدند و همین باعث افزایش کلاسهای دانشگاه پیام نور در طول هفته شد. تا این دوره دانشگاه از نظر کیفی نامطلوب بود.

دوره سوم: رشد بسیار زیاد دانشگاه از نظر کمی

در این دوره با کمک‌های دولت دانشگاه شروع به احداث مراکز جدید کرد ولی اینبار ساختمان‌های استاندارد ساخته می‌شدند. با شروع ساخت و ساز بسیاری از مراکز دانشگاه به ساختمان‌های جدید انتقال پیدا کردند و همین باعث رشد کیفی دانشگاه نیز شد. در این دوره مراکزی که از قبل ساختمانهای خوبی داشتند بیشتر رشد کیفی را تجربه کردند و ساختمان‌های خود را با وسایل پیشرفته آموزشی و آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و سامانه‌های امنیتی و مکانیزی تجهیز کردند. این دوره تحول عظیمی در دانشگاه پیام نور به وجود آورد و چهره این دانشگاه را به کلی عوض کرد.

دوره چهارم: شروع رشد کیفی دانشگاه

در این دوره که جدیدا آغاز شده‌است رشد کمی دانشگاه عملاً متوقف شده‌ و مسئولین دانشگاه همه توان خود را برای رشد کیفی دانشگاه بکار گرفته‌ اند ولی به یکباره در سال تحصیلی
۱۳۸۹-۱۳۹۰ تعداد بسیار زیادی رشته به رشته‌های دانشگاه پیام نور اضافه شد به طوریکه هم اکنون این دانشگاه اکثر رشته‌های مهندسی را دارا می‌باشد. البته اکنون که بزرگترین دانشگاه دولتی ایران شعار خود را (آموزش عالی برای همه) عملی کرده‌است تصمیم دارند این دانشگاه را از نظر کیفی نیز به بهترین حد ممکن برساند. از جمله اقدامات این دوره می‌توان به: شروع جذب هیئت علمی لازم. تجهیز مراکز به بهترین وسایل آموزشی. حذف مراکزی که هیئت موسس آن نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند و ادغام آنها با مراکز با کیفیت تر. گسترش شبکه کتاب درسی دانشگاه با وجود اینکه اکنون نیز بزرگترین شبکه کتاب دانشگاهی ایران می‌باشد. به نظر می‌رسد با رشد بسیار خوبی که دانشگاه در این مدت کوتاه داشته‌است در آینده نه چندان دور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه تبدیل شود. از سال ۱۳۹۰ و بعد از گسترش رشته‌های بسیار متنوع در این دانشگاه، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه جهان از نظر تنوع رشته و تعداد دانشجو به حساب می‌آید.

رتبه دانشگاه در ایران
دستاوردهای دانشگاه پیام‌نور عبارتند از: اشتغال به تحصیل بیش از یک میلیون دانشجو در سال 1390در این دانشگاه، پوشش حدود 30 درصدی از کل دانشجویان کشور، توسعه بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، کسب رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاه‌های باز و از راه دور،  کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ایران در سال 1389 ، کسب رتبه برتر خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1390 و رتبه هشتم در میان دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران در سال 1391.



نحوه تشکیل کلاسهای دانشگاه

در دانشگاه پیام نور کلاسها به
۳ شیوه غیر حضوری، نیمه حضوری و حضوری تشکیل می‌شوند.


غیر حضوری

تا چند سال پیش اکثر کلاسهای دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری بود ولی جدیدا با توسعه دانشگاه و جذب هیئت علمی و برگزار شدن کلاسهای پیام نور در کل هفته به جای پنج‌شنبه و جمعه کمتر درسی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود. و تنها بعضی از دروس عمومی و خیلی به ندرت دروس اختصاصی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. به دروسی که به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود دروس خودخوان گفته می‌شود و اغلب کتابهای کمک آموزشی و سی دی برای کمک به دانشجو در این دروس استفاده می‌شود.

نیمه حضوری

بیشتر دروس دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود. به این صورت که کلاس برای این دروس تشکیل می‌شود ولی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها ساعات برگزاری کلاسها کمتر است و این در حالی است که حجم کتابهای منبع دانشگاه پیام نور بسیار زیاد می‌باشد. هر دانشجویی حق شرکت در امتحان میان ترم که توسط استاد برگزار می‌شود و
۶ نمره از ۲۰ نمره پایانی را به خود اختصاص می‌دهد را داراست. و در صورت شرکت نکردن در کلاسها دانشجو حق استفاده از نمره میان ترم را ندارد و نمره امتحان پایانی او که از ۱۴ می‌باشد ضربدر ۱۰/۷ می‌شود.

کلاسهای حضوری

تمام دروس عملی دانشگاه پیام نور و دروسی که بدون منبع هستند و سوالات امتحان پایانی آن دروس توسط استاد در هر مرکز طراحی می‌شود دارای کلاسهای حضوری و اجباری می‌باشند.

دانشجویان

دانشجوهای دانشگاه پیام نور به دو دسته رسمی و فراگیر تقسیم می‌شوند. چیزی که مهم است خیلی‌ها دانشگاه پیام نور را دانشجو محور می‌دانند. چون این دانشجویان هستند که با سعی و تلاش زیاد منابع بسیار کاملی را می‌خوانند و با پشت سر گذاشتن امتحانات بسیار سختی مدرک دانشگاهی می‌گیرند. در حقیقت دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که ورود به آن بسیار آسان و مدرک گرفتن از آن بسیار سخت است.


دانشجویان رسمی

دانشجویان رسمی دانشگاه پیام نور با کنکور رسمی سازمان سنجش کشور در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

دانشجویان فراگیر

آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور نیز از طریق سازمان سنجش برگزار می شود و داوطلبان ابتدا در یکی از مراکز دانشگاه پیام نور به عنوان دانشپذیر (نه دانشجو) ثبت نام می‌کنند. و دروس ترم اول رشته مورد نظر را با توجه به برگزاری سراسری، آزمون می دهند و در صورت قبولی ترم بعد به عنوان دانشجوی فراگیر در دانشگاه تحصیل می‌کنند و همچنین در صورت گذراندن دروس نیازی به امتحان مجدد ندارند. در ضمن شهریه ثابت دانشجویان فراگیر کمی بیشتر از دانشجویان رسمی می باشد. همچنین عنوان فراگیر از مدارک دانشگاه پیام نور حذف شده است.

دانشکده‌ها

دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
دانشکده علوم پایه
دانشکده کشاورزی
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده هنر و رسانه
دانشکده هنر و معماری.