اخبار و اطلاعیه ها

جمعه 21 مهر 1396 برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری سید و سالار شهیدان در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور: مراسم سخنرانی و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش و شهادت امام سجاد علیه السلام با همکاری پایگاه بسیج اداری امام صادق(ع) و با حضور کارکنان و خانواده های ایشان در ستاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام رودبارانی، سخنران مراسم ضمن گرامیداشت ایام سوگواری امام حسین (ع) به پایه های اخلاق اشاره کرد و افزود:  یکی از پایه های اخلاق تواضع می باشد. انسان مومن برای مومنین پرو بال تواضع می گستراند و پیشقدم می شود در سلام دادن و در مقابل والدین پرو بال ذلت می گستراند. همچنانکه خداوند در قران کریم می فرماید: وقتی خدمت والدین می ایستی همانگونه که در مقابل یک صاحب مسئولیت می ایستی بایست.

وی با اشاره همچنین به احادیثی از ائمه(ع) اظهار داشت: انسان متواضع جایگاه خودش را می داند و وقتی وارد جایی می شود دنبال جای خاص برای نشستن نیست. با دیگران بحث نمیکند حتی اگر حق با او باشد . همانطور که امام رضا(ع) می فرمایند: انسان متواضع بزرگترین خصلتش این است که جایگاه خودش را می داند و به همان اندازه لب به سخن باز می کند .همانگونه که قران کریم سه بار به پیامبر (ص) می فرمایند خود را معرفی بکن. و پیامبر اینگونه خود را معرفی می کند: ای مردم من مثل شما هستم . ای مردم هر چه من می گویم علم خدایی است . ای مردم من نه می توانم به شما نفعی برسونم و نه شری مگر اینکه خداوند بخواهد.

ایشان اضافه کرد: در ایّام محرم امام حسین (ع) را در اعمالمان تداعی بکنیم. در این ایّام شور هست ولی باید سطح شعور را هم بالا ببریم. نصیحت بکنیم حتی اگر دشمنان باشد. همچون سیدالشهدا در کربلا و امیرالمومنین در جنگ صفین.

شایان ذکر است قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و پخش غذای نذری از دیگر برنامه های برگزار شده بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر