اخبار و اطلاعیه ها
دوشنبه 29 خرداد 1396 نشست خبری نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان شازند در دانشگاه پیام نور مرکز شازند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور: نشست خبری اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات و صنایع شهرستان شازند با علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عصر روز شنبه

27/3/96 در سالن شورای دانشگاه پیام نور مرکز شازند برگزار شد.

ابراهیمی در ابتدای سخنان خود به بیان گزارش عملکرد یکساله خود در حوزه قانون گذاری و حوزه انتخابیه پرداخت وگفت: مجلس دهم نسبت به مجلس نهم تغییر وسیعی داشته و دارای تنوع سلایق و نگرشهای سیاسی است و همین موضوع باعث بالا رفتن قدرت تعامل شده است.

وی در ادامه در خصوص معضل بزرگ بیکاری در کشور با بیان اینکه حجم بیکاری در سطح کشور بالاست که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود سال به سال اضافه خواهد شد، تصریح کرد: در سنوات قبل تحریم ها هم بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برد و اگر در زمینه شغل، پویایی و تبادل تجاری پایدار نداشته باشیم، یکی از نقاط تهدید آمیز خواهد بود.

وی به موضوع کارخانه قند و کارخانه بهنوش اشاره و اظهار کرد: کارخانه قند به واسطه اسم و رسمی که در کشور داشته و هم به جهت اینکه با حوزه کشاورزی مرتبط بوده دارای اهمیت است که مذاکراتی در این خصوص با مدیران استانی و کشوری انجام شده و پیگیری ها به جهت راه اندازی مجدد کارخانه ادامه دارد و در خصوص کارخانه بهنوش هم اعتباراتی در سنوات قبل دریافت کرده اند اما با گذشت چندین سال همچنان راه اندازی نشده که در این مورد هم مذاکراتی صورت گرفته و در حال پیگیری است.

نماینده مردم شازند به موضوع آلایندگی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: در بحث قطع پرداخت عوارض آلایندگی و خروج پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده ما به مدیران محیط زیست ایرادات و اعتراضاتی وارد کردیم. چراکه آلایندگی تنها منحصر به هوا نیست بلکه آب و خاک هم تحت تاثیر این موضوع است.

ابراهیمی در خصوص سهم خواهی برخی مدیران اراکی از حق آلایندگی صنایع شازند گفت: ادعای مدیران اراکی در خصوص حق آلایندگی قابل قبول نیست و در این خصوص مدیران شهرستانی باید همکاری و اتفاق نظر داشته باشند. البته در این خصوص برخی اعمال نفوذها غیرقابل انکار است.

وی به موضوع بیمه عشایر و روستاییان اشاره و بیان کرد: طی یکسال گذشته تصویب بیمه روستاییان و عشایر را داشتیم که این عزیزان با داشتن ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه می توانند مشمول دریافت مستمری شوند و هر سال، یکسال از سن کم شده و یک سال به مدت بیمه اضافه می شود.

در ابتدای این نشست که دکتر ملکی راد رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان شازند نیز حضور داشتند دکتر صفری سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شازند ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمانه در دانشگاه پیام نور شازند، به بیان مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور و معرفی دوره های آموزش آزاد این دانشگاه پرداخت و از آمادگی این دانشگاه جهت همکاری با تمامی ارگانها و سازمانهای دولتی در خصوص برگزاری این دوره ها و دوره های تحقیقاتی در حوزه های مورد علاقه خبر داد.

در پایان این نشست شرکت کنندگان و نماینده محترم مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ضیافت افطار و پذیرایی دانشگاه پیام نور مرکز شازند شرکت نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر