اخبار
1395/12/25 چهارشنبه
حضور دکتر شریعتی استاندارمحترم در نشست سالانه دانشگاه پیام نور خوزستان

.






دکتر شریعتی استاندار خوزستان، میهمان ویژه نشست سالانه رؤسای دانشگاه پیام نور استان خوزستان بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست سالانه دانشگاه پیام نور استان خوزستان با شرکت دکتر نجفی برزگر معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، ریاست، معاونان، مدیران، رؤسای مراکز و واحد ها در حضور دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، در محل سالن جلسات ستاد استان برگزار شد.

در این نشست، دکتر اقبالی ضمن تشکر از استاندار به دلیل حضور در جمع دانشگاهیان پیام نور، گزارش اجمالی در خصوص آمار جمعیتی دانشگاه ارائه داد. وی گفت بسیاری از مدیران استانی از این نکته غافل هستند که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی و زیر نظر وزارت علوم است و در حقیقت ما از بدنه دولت هستیم.

ایشان ادامه داد:  ما انتظار دایم که مدیران توجه  خاص به ما بنمایند، در تمام دنیا هم درآمد دانشگاه ها فقط از شهریه نیست و دولت های محلی هم در این راستا به دانشگاه ها کمک می کنند زیرا تولیدات دانشگاه فقط دانشجو نیست .ارتقای فرهنگی منطقه  و آموزش های شهروندی که جزو منافع ارتقای فرهنگ عمومی هستند، پولش به دانشگاه بر نمی گردد، انتظار هست از دولت که بخشی از این درآمدها را به دانشگاه برگردانند.

وی گفت: لذا ما از دولت در خواست کمک نداریم این منافعی است که دانشگاه ایجاد کرده، و انتظار داریم که بخشی از این درآمدها به جامعه برگردد.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان ضمن تشکر از دکتر اقبالی به دلیل تشکیل این نشست، طی سخنانی گفت: همه باید تلاش کنیم که آینده کشور و به خصوص استان خود را بسازیم و این امر محقق نمی شود به جزء در صورت ساختن زیرساخت های استان؛ در این مسیر، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش اساسی دارند. در حقیقت همه سازمان ها باید به فکر ارتقاء جامعه باشند.

دکتر شریعتی ادامه داد: انتظار بنده از دانشگاه این است که با همکاری هم در مسیر علمی استان گام برداریم و از رفتارهای انفرادی اجتناب کنیم، دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی و تعداد بالای دانشجو می تواند نقش ارتقاء دانش و علم را در سطح استان خوب ایفا نماید.

دکتر نجفی برزگر معاون فرهنگی دانشگاه نیز ضمن تقدیر و تشکر و خیر مقدم به استاندار خوزستان، از حضور ایشان در برنامه آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور که مهرماه سالجاری در جوار مزار شهید علم الهدی و شهدای دانشجوی هویزه برگزار شده بود، قدردانی کرد.

وی گفت دانشگاه پیام نور با بیش از 4000 عضو هیأت علمی، 700هزار دانشجو در بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در داخل و برخی در خارج کشور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و دانشگاهی است که به عنوان حامی جامعه و حامی طبقات محروم مشهور شده است.

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی این دانشگاه، در جوار شهدای دانشجوی هویزه وهمچنین  برپایی موکب دانشگاه پیام نور در ایام اربعین در مرز چذابه نشان از فرهنگ ولایی و توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی این دانشگاه دارد.

ماه گذشته بزرگداشت خانواده های 28 شهید مدافع حرم دانشجوی این دانشگاه، در تهران برگزار شد و همچنین در حال حاضر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان جهت راهیان نور اختصاص داده شده است .

ایشان در انتها ضمن تشکر از زحمات رؤسای مراکز و واحدها  از مقام های قهرمانی کسب شده توسط دانشجویان خوزستانی در حوزه ورزشی در جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان در چند روز اخیر، تجلیل نمود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر