اخبار برگزیده
1394/11/19 دوشنبه
با حضور دکتر اکبری ، بهره برداری از دو پروژه 3میلیارد تومانی خیرساز دانشگاه پیام نور اوز

.

*قائم مقام دانشگاه پیام نور: همه تلاش خود را برای بین المللی شدن دانشگاه پیام نور اوز بکارخواهیم بست


با افتتاح دو پروژه عمرانی خوابگاه دانشجویی شماره 3 خواهران و سالن سرپوشیده ورزشی شماره 2دانشگاه پیام نور اوز،میزان زیربناهای آموزشی و فرهنگی این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه خیر ساز کشور به 26هزار مترمربع افزایش یافت.

ساختمان خوابگاه دانشجویی شماره 3 خواهران زیربنای2200مترمربع با اعتبار 2میلیارد و200میلیون تومان ظرفیت اسکان 240دانشجو را دارد که اعتبار آن از سوی خانواده بانی خیر ، مرحوم حاج عبدالرحمن اسفندنیا و مرحومه حاجیه ام کلثوم زمین پیما تامین شده است.

سالن سرپوشیده ورزشی شماره 2 نیز به مساحت 800 مترمربع با مشارکت بعضی از نیکوکاران و اعتبارات دانشگاه با هزینه 800 میلیون تومان احداث شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس،آیین افتتاح این پروژه های عمرانی صبح امروز با حضور دکتر اکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور،دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و جمعی از مسئولین محلی در شهراوز برگزار شد.

بنابراین گزارش، دکتراکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور دراین نشست با تقدیر از فعالیت گسترده خیرین در امر توسعه وساخت بناهای عمرانی در دانشگاه پیام اوز اظهارداشت: دانشگاه پیام نور با 800 هزار دانشجو و 4هزار عضو هیئت علمی وبیش از10هزار کارمند، بزرگترین دانشگاه دولتی دنیا است. دانشگاهی که شرایط را برای متقضایان تحصیل در هرمکانی و با هرشرایطی برای ادامه تحصیل فراهم نموده است.

وی افزود: فعالیت خیرین در دانشگاه پیام نور اوز به عنوان با اثر ترین ارزش به یادگار خواهد ماند و دانشگاه پیام نور مدیون همت والای آنان است. که می بایست تلاش خیرین مرکز اوز به عنوان الگو در سایر دانشگاه های کشور استفاده شود.

وی با اشاره به سیاست گذاری وبرنامه های پیش روی دانشگاه پیام نوراظهارداشت: برنامه ریزی های درنظرگرفته شده به گونه ای است که درهمه ابعاد خصوصاً در زمینه های کارآفرینی، کیفیت آموزشی ،فناوری اطلاعات پیشرو خواهد بود.

اکبری اضافه کرد: با وجود دانشجویان و اعضای هیئت علمی و فراهم شدن زیرساخت های لازم خصوصاً با همیاری خیرین محترم، اکنون میزان تولید علم ایران در سطح دنیا به 4/1 رسیده است وامروز در بحث نانوتکنولوژی،صنایع دفاعی و مورد علمی به جایگاه ویژه ای دست پیدا کرده ایم وحرفی برای گفتن داریم.

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به درخواست نماینده مردم شهرستان لارستان،خنج و گراش درخصوص بین المللی شدن دانشگاه پیام نور اوز اظهارداشت: یکی ازنقاط قوت دانشگاه پیام نور بحث بین المللی است که اکنون بیش از 16 واحد دانشگاه پیام نور درخارج از کشور به فعالیت مشغول هستنند.

وی افزود: همه تلاش خود را برای بین المللی شدن دانشگاه پیام نور اوز بکارخواهیم بست تا دانشجویان خارجی بتوانند در مرکز اوز مشغول به تحصیل شوند.

قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور همچنین خاطرنشان کرد: در هرپروژه ای که در استان فارس 50 درصد خیرین مشارکت نمایند،دانشگاه پیام نور نیز 50درصد اعتبار باقی مانده را اختصاص می دهد.

دکتر قرائتی،رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین مراسم با بیان بخشهایی از فعالیت های کمی و کیفی دانشگاه پیام نور فارس اظهارداشت:دانشگاه پیام نور استان با 47 مرکز وواحد ، یکی از بزرگترین دانشگاه های پیام نور کشور است که 53 هزار دانشجو با 700 کارمند و 240 عضو هیئت علمی دارد.

وی افزود: 150هزارمترمربع فضای آموزشی دردانشگاه پیام نور استان فارس وجود دارد که آمار سرانه فضای آموزشی دانشگاه در استان فارس به 5/3 مترمربع رسیده است که از میزان کشوری آن در سطح دانشگاه ها بیشتر است.

وی همچنین از قول مساعد قائم مقام رئیس دانشگاه مبنی بر افزایش اعتبار گازرسانی به دانشگاه پیام نور اوز به 400میلیون تومان خبرداد .

دکتر مقتدری رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اوز نیز دراین مراسم با بیان اینکه در حال حاضر کلیه زیرساخت های لازم از نظر فضای آموزشی،آزمایشگاه وکارگاه ها فراهم است اظهارامیدواری نمود با افزایش رشته های کارشناسی ارشد دراین مرکز، زمینه تحصیل متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز دراین دانشگاه فراهم شود.








 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر