فرهنگی
1395/12/22 یکشنبه
آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس:

.

مشکلات جامعه و اشتغال جوانان بدست خیرین نیکوکار مرتفع می شود

 

امام جمعه بندرعباس در این مراسم گفت : زکات فقط برای فقرا نیست و خمس هم مورد ویژه و منحصربفردی ندارد .

به گفته آیت الله نعیم آبادی، اگر مومنی که هزاران میلیارد تومان ثروت دارد، خمس و زکات خود را پرداخت نماید دانشگاههای ما دیگر مشکلی ندارند .

وی با بیان اینکه یکی از مناسک فلاح و رستگاری پرداخت زکات می باشد، اظهار داشت : کمک کردن به دانشگاهها در بحثهای مختلف باعث شکوفایی و رشد هر چه بیشتر جامعه می گردد .

وی در ادامه زکات و خمس را واجب اعلام کرد و تصریح داشت: مردم ما باید با پرداخت خمس ،باور و ایمان خود را محکم نمایند و بدون خمس در ایمان فرد مشکل ایجاد می شود .

وی تبیین داشت : اگر چشمه های ثابت جاری شود ، تمام مشکلات حل خواهد شد و بهترین دانشگاه برای جوانان مملکت خواهیم ساخت .

این مسئول افزود : مشکلات جامعه و اشتغال جوانان باید بدست شما خیرین نیکوکار حوزه دانشگاه مرتفع شود و پیوندی محکم بین دانشگاه و خیرین ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس گفت : دولتها به سمت الکترونیکی شدن رفتند و دانشگاهها هم در این مسیر پیشی گرفتند منتها نباید ترافیک در این بخش ایجاد نماییم و بایستی بین علم و کار در جامعه تعادل برقرار نماییم و در کشور تحصیلکرده بیکار نداشته باشیم .

آیت الله نعیم آبادی در خاتمه خاطرنشان ساخت : در هر مقطعی که رسیدگی به دانشگاه ها کاهش یافته شاهد بروز مشکلاتی جدی در جامعه بوده ایم واگر بتوانیم به کمک یکدیگر دانشگاهی شایسته در استان داشته باشیم، الگوی مناسبی برای دیگر استان ها خواهیم بود .

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر