فرهنگی
1395/12/19 پنجشنبه
دکتر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور کشور خبر داد: تاسیس دانشگاه هاب بین المللی در هرمزگان

.

دکتر " رستمی ابوسعیدی " رییس دانشگاه پیام نور کشور روز گذشته در سفر به استان هرمزگان گفت : در بُعد آموزشی در یکساله ونیم گذشته، برای تعداد 270 رشته الکترونیکی مجوز گرفته شده است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور،دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور کشور در نشست با اعضای هیأت علمی دانشگاه، روسا و مدیران ستادی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای کلیه رشته های حضوری و غیر حضوری از وزارت علوم، مجوز الکترونیکی شدن گرفته شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور وعده پاداش معادل 20 روز حقوق را به کارکنان دانشگاه پیام نور داد.

دکتر " رستمی ابوسعیدی " افزود : مجوز تعداد 340 رشته کارشناسی ارشد را گرفته ایم و با این وجود سهم  کارشناسی ارشد در استان هرمزگان بسیار ناچیز می باشد که انشالله با تمهیداتی ویژه و افزایش تعداد اعضای هیات علمی این تعداد رشته کارشناسی ارشد در استان هرمزگان نیز بیشتر گردد .

به گفته وی، در بُعد آموزشی کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است و تبدیل وضعیت اساتید با مشکلاتی همراه بوده است که 90درصد مشکل مامور به تحصیل ها حل شده است .

وی تصریح داشت : در سالجاری 285 میلیارد تومان بودجه بند "و" افزایش پیدا کرده است و بودجه عمرانی 310 میلیارد تومان شده است که افزایش بسیار خوبی داشته است .

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت : برای اولین بار حدود 400 میلیارد تومان بودجه تسهیلات مصوب کرده ایم و در زمینه های که در آینده می تواند درآمدزایی کند رقم بسیار قابل توجه ای می باشد و نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد .

دکتر " رستمی ابوسعیدی " افزود : دانشگاه پیام نور استان هرمزگان به عنوان هاب بین المللی در آموزشهای بین المللی در کشور شناخته شده است و هرمزگان با گرفتن مجوز این موضوع ، افزایش تعداد هیات علمی را خواهد داشت .

وی در تشریح به تصویب رسیدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور، بیان داشت: این قانون به دانشگاه پیام نور اجازه می دهد تا دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه های بین المللی جذب دانشجو داشته باشد و دانشجویان بتوانند مدرک بین المللی از دانشگاه دریافت کنند.

وی افزود : با توجه به این مجوز می توانیم با کمک واحد بندرعباس دانشگاههای بین المللی در مناطق مختلفی چون کیش و قشم دایر کنیم.

عالی ترین مقام دانشگاه پیام نور کشور تصریح داشت : در برنامه توسعه ششم ، تعداد 60 دانشجو از خارج کشور برای تحصیل وارد ایران می شوند و نیاز به آموزش فارسی دارند که به این منظور در ماههای گذشته مرکز آموزش زبان فارسی را افتتاح کردیم .

وی تبیین داشت: این دانشگاه بیش از 840 طرح نیمه تمام داشت که با صرفه جویی همکاران و وام های گرفته شده بیش از 210 طرح در هفته دولت و دهه فجر به بهر ه برداری رسید.

وی اظهار داشت : دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور می باشد و کارهای بزرگ پژوهشی نیز در کشور انجام شده است و این امر باعث شده است که بودجه های خوبی به این استان تخصیص یابد که امید است بودجه مناسبی نیز به دانشگاه اختصاص یابد .

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت : تلاش همه مجموعه این است که بتوانیم پیام نور را در جایگاه والای علمی و پژوهشی خودش ثابت کنیم .

به گفته وی، دانشگاه پیام نور یک دانشگاه از راه دور می باشد و براساس ساعت حضور ، موظفی اعمال می شود .

دکتر رستمی اظهار داشت : این دانشگاه متنوع ترین دانشگاه در سطح کشور می باشد و تاکنون تولید 4 هزار محتوی الکترونیکی و نوشتن 2000 عنوان کتاب را کارنامه خود دارد و 9 هزار عنوان درسی تالیف نشده داریم که از افراد واجدشرایط در تالیف ، ترجمه کتاب و تولید محتوی الکترونیکی دعوت به همکاری در این زمینه ها می نماییم .

وی تاکید کرد : آموزش جای پژوهش و مقاله را نمی گیرد و کارهای پژوهشی از اولویت بالایی برخوردار می باشد .

به گفته وی ، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور می باشد و بیش از 500 واحد در سرتاسرایران اسلامی و 64 دفتر نمایندگی در خارج از کشور دارد .

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر