اخبار
1397/2/17 دوشنبه
خلیج فارس و سواحل آن منطقه‌ای مهم و استراژیک محسوب می‌شود

.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به اهمیت و ارزش بسیار بالای خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس و سواحل آن منطقه‌ای مهم و استراژیک محسوب می‌شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر محمد خیری با اشاره به اهمیت روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: خلیج فارس و سواحل آن منطقه‌ای مهم و استراژیک محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس محور اتحاد مردم ایران می باشد تصریح کرد: همواره مورد طمع دشمنان بوده و هرچند طمعکاران بخواهند این نام را از دریا بگیرند اما این دریا بدخواهان را در موجش فرو خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: خلیج فارس از نظر ژئوپولیتیک، تجارت، نفت، گاز، کشتیرانی، ماهی گیری و… در طول تاریخ گلوگاه مهمی در دنیا محسوب می شده و هم اکنون نیز شاهرگ اقتصاد دنیا در این منطقه قرار دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به رشادت‌های شهدای خلیج فارس در طول تاریخ خاطرنشان کرد: به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.

وی ادامه داد: این دریا و خلیج با ایران متولد شده و با ایران می ماند و نامش پارس بوده است و پارس خواهد بود.

دکتر خیری با اشاره به اینکه ایران جهان اسلام و بشریت وامدار فرهنگ زاینده این منطقه است افزود: ایران منطقه ای است که تنوع فرهنگی دارد و همچنین زایش های گسترده تمدنی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: در کمترین منطقه ای سراغ داریم که اقوام و مذاهب با آرامش و تعامل سازنده مانند این منطقه در کنار هم با آئین ها و آداب و رسوم خاصی زندگی کنند که می تواند قرن ها مورد مطالعه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: محیط زیست خلیج فارس را باید جدی تر بگیریم. این مادر نباید بر آن غبار بنشیند.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر