آموزش
1397/7/21 شنبه
راه‌اندازی اندیشکده‌ها برای کمک به حل مشکلات هرمزگان

.

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد

راه‌اندازی اندیشکده‌ها برای کمک به حل مشکلات هرمزگان


دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور از راه‌اندازی اندیشکده‌ها در راستای کمک به حل مشکلات در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور هرمزگان، وحید جلال‌زاده صبح امروز در نشست هم اندیشی شورای بسیج اساتید هرمزگان با تشریح سیاست‌های کلان و کلی بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اظهار کرد: راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی برای کمک به حل مشکلات کشور رویکرد جدید بسیج اساتید می‌باشد.

وی افزود: بسیج اساتید با تمام توان و بدون درنظرگرفتن نگاه‌های سلیقه‌ای و جناحی آماده کمک به مدیران اجرایی کشور و حل مشکلات می‌باشد.

 

 حفظ نظام از واجبات است

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اساتید بسیجی بایستی حفظ نظام را از واجبات بدانند و در این مسیر هر اقدامی که لازم است را انجام دهند، اظهار خرسندی نمود: بحثی که زمانی در حد یک ایده مطرح بوده امروز به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

جلال‌زاده با تاکید بر راه‌اندازی تعداد سه اندیشکده در استان هرمزگان ادامه داد: ایجاد اندیشکده‌ها در دانشگاه‌ها در مرحله خوبی قرار دارد.

 

راه‌اندازی اندیشکده‌ها براساس نیاز استان‌ها

وی همچنین به آمایش اندیشکده‌ها اشاره کرد و افزود: برحسب نیاز استان‌ها مقرر شده ابعاد دیگری از مسائل مهم در حوزه اندیشکده‌ها تاسیس شود.

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید صرفا به سمت نقد حرکت نمی‌کند و دنبال ارائه برنامه برای مشکلات موجود است.

جلال‌زاده گفت: در شرایطی که اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آن قرار گرفته است، نقد به تنهایی جواب نمی‌دهد و بایستی به ارائه راهکار پرداخت.

وی با بیان اینکه اقتصاد و مسائل مربوط به پیشرفت در سطح کلان و خرد از مباحث مهم در کشور می‌باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌های مهم استان هرمزگان، به دریا و محصولات دریامحور و منابع دریاها بایستی بیشتر پرداخت.

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه دریا در استان‌های جنوبی دارای ابعاد تاریخی، هویتی، امنیتی و دفاعی می‌باشد، تصریح کرد: تنها نباید به اقتصاد دریامحور توجه کرد و ابعاد دیگر را نیز بایستی درنظر گرفت چرا که وقتی توانمندی‌ها آشکار شود تمامی ابعاد نیز پوشش داده می‌شود.

دبیر شورای عالی اندیشکده‌ها نیز در این نشست گفت: نباید امنیت اقتصادی را از دیگر حوزه‌های امنیتی جدا کرد.

نورالله قیصری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: نمی‌توان امنیت را از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جدا کرده و انتظار این امنیت را در اقتصاد داشت.

به گفته وی، بسیج اساتید با استفاده از ظرفیت‌های فراوان به دنبال ارائه راه حل برای مشکلات موجود کشور است و تلاش می‌کند با کمک اساتید کشور برای برون رفت از مشکلات فعلی به ارائه راهکارهای عملی مناسب بپردازد.

گفتنی است، در این نشست مسؤولان علمی و پژوهشی کانون‌ها و اندیشکده‌های بسیج اساتید سازمان، رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان به منظور بررسی محورهای فعالیت ها و عملکرد اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید گفتگو کردند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر