اخبار برگزیده
1395/12/21 شنبه
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست با خیرین دانشگاه ساز :

.

خدمت رسانی خیرین در هرمزگان بی بدیل می باشد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست با خیرین دانشگاه ساز گفت : بنظر می رسد که نیازمند بازنگری شیوه ها می باشیم و در اکثر مجموعه های استانها نیز به آن مبتلا هستیم.

دکتر محمد آشوری در ادامه اظهار داشت: نقش آموزش و پژوهش در توسعه محیط پیرامون نیاز به بازتعریفی مجدد دارد و اگر بخواهیم در توسعه ملی حرکتی اساسی انجام دهیم به استانداردها و پیش نیازهای توسعه ملی بایستی توجه کامل داشته باشیم .

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد بزرگ نظام در حوزه آموزش و‌پژوهش بی بدیل می باشد، ولی برای ارتقا وضع موجود باید کاستی های  نظام آموزشی کشور  را برطرف کرد از جمله اینکه  طرح آمایش نظام عالی کشور که توسط  دولت بنیانش گذاشته شد باید مورد حمایت قرار گیرد.

دکتر آشوری تصریح کرد: نظام آموزشی ما باید به سمت واقع ‌نگری حرکت کند زیرا هر استانی در این کشور مزیت نسبی خود را دارد و براساس چارچوب سند منطقه ای و جهت گیری مبتنی بر نیاز محلی تأسیس برخی رشته ها در برخی استانها ضروری است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می رسد که تشکیل شورای هماهنگی آموزش عالی در استانها خلائی است که باید آن را پر نمود زیرا در بعضی از مناطق بدلیل رقابت بین دانشگاههای مختلف ، تاسیس رشته ها از حرکت نامتعارفی برخوردار می باشد.

محمد آشوری گفت : این استان مزیتهای بسیاری دارد و اگر تناسبی بین آموزش و بازار کار ایجاد نشود خلاء همچنان وجود خواهد داشت و هزینه های آموزشی در استانها افزایش می یابد و بهره آموزشی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه نهضت سخت افزاری که در حوزه خدمت رسانی توسط خیرین انجام شده است بی بدیل است، افزود : حوزه شاخصهای ورزشی و ساخت بناهای ورزشی بسیار مهم و تکمیلی می باشد.

دکتر آشوری در خاتمه خاطرنشان ساخت: حضور خیرین حوزه دانشگاه در استان هرمزگان و در کشور یک اصل مهم می باشد و ما به آن افتخار می کنیم و آن را یک حرکت مهم در جهت آبادانی هرمزگان می دانیم.

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر