اخبار برگزیده
1397/6/31 شنبه
حمایت از طرح های مشترک دانشگاه و سازمان بسیج علمی ضروری است

.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان خبر داد:
حمایت از طرح های مشترک دانشگاه و سازمان بسیج علمی ضروری است 


نشست مشترک بین دانشگاه پیام نور هرمزگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، در زمینه اهداف و برنامه‌ها در راستای معرفی و راهکارهای همکاری‌ بین دو طرف برگزار شد .

نشست مشترک بین دانشگاه پیام نور هرمزگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، در زمینه اهداف و برنامه‌ها در راستای معرفی و راهکارهای همکاری‌ بین دو طرف برگزار شد.

دکتر خیری رئیس دانشگاه پیام نور استان ، هدف از برگزاری این نشست را تقویت ارتباط بین دانشگاه و مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد و افزود : ظرفیت و سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن می باشد که بالاتر از آن نیروهای نخبه و صاحبان فکر و اندیشه می باشند و هر کشوری که بتواند از این ظرفیت استفاده کند، می تواند شاهد شکوفایی و پیشرفت خود باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور حدود 70 عضو هیات علمی در سطح استان دارد که در قطب بندی تعریف شده استانی ، بسیج پتانسیل این را دارد که از اساتید و هیات علمی دانشگاه پیام نور به عنهوان نیروی علمی نیز استفاده کند .

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با بیان اینکه انتظار ما از سازمان بسیج علمی انتظار فعالتر شدن خانه نخبگان را داریم ،  گفت: باید به سمت علمی شدن بسیج دانشجویی حرکت کرد و همچنین در برنامه های مختلف فرهنگی را بصورت اقدام مشترک بین دانشگاه و بسیج برگزار کنیم.

دکتر محمد خیری ضمن تاکید بر علمی بودن طرح و برنامه های بسیج از اعلام آمادگی حمایت از طرح های مشترک دانشگاه و سازمان علمی بسیج در تمام سطح از کوچک تا بزرگ خبر داد .

در ادامه خانم دکتر عامری معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت : دانشگاه پیام نور در کل استان آمادگی خود را اعلام می کند که از اساتید برجسته و نخبه در کارگاه های مشترک فی ما بین دانشگاه و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان که دعوت به عمل می آید حضور داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از لحاظ علمی کمتر از دانشگاه های دیگر نیست ، نیز اظهار کرد: نیاز دانشجویان دانشگاه پیام نور این است که باید آنها را به سمت کارهای پژوهشی هدایت کرد .

وی ادامه داد : مشکلی برای برگزاری کلاس و کارگاه های مختلف نخبگان در دانشگاه پیام نور نداریم .

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن موضوع علمی اظهار داشت: در اقتصاد ما باید فرهنگ سازی صورت پذیرد و همه ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم .

فاطمه عامری سیاهویی همچنین از آمادگی دانشگاه پیام نور استان جهت همکاری با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه اردوهای جهادی خبر داد .

معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان ادامه داد : اگر در زمینه پایان نامه ها اولویت داشته باشیم و همچنین در خانه نخبگان از نیرو های مختلف علمی دانشگاه ها بصورت تعامل با بسیج مورد استفاده قرار گیرد ، می توان به اهداف والای مشترک دست پیدا کرد .

وی با توجه به در نظر گرفتن اساتید مختلف در تمامی بخشها و راه اندازی کارگاه ها خاطر نشان ساخت : سازمان بسیج علمی می تواند از اساتید دانشگاه پیام نور استان در جهت نیاز سنجی بسیج بصورت طرحی و در قالب همکاری مشترک و رایگان در برگزاری کارگاه ها استفاده کند .

فاطمه عامری سیاهویی گفت : با سازماندهی و دعوت از دانشجویان و نخبگانی که در دانشگاه های بزگ استان در حال تحصیل هستند ، می توان در قالب طرح به خانه نخبگان و بسیج ارائه و پس از تایید مورد حمایت قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: هراقدام و  پروژه ای که باعث موفقیت شود ، قطعاً بر پایه علم ، دانش و تجربه نخبگان استوار بوده و هر تولید و پژوهشی که بر پایه علمی بیان شده نیز سبب توسعه یافتگی در آن بخش می شود .

علی اسلامی، پایگاههای علمی و خانه نخبگان استان را بستر بسیار مناسبی برای نقش آفرینی، کشف استعدادهای نخبگان و تبدیل ایده های نوین به پدیده های تاثیرگذار دانست.

وی افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان در زمینه حمایت مالی بلاعوض می تواند تا سقف 70 میلیون ریال در محیط دانشگاه انجام دهد و همچنین ما باید تعامل با مراکز علمی داشته باشیم تا بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا نمود . 

در ادامه دکتر علیرضا مصدقی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس نیز گفت : کلاسها و امکانات محتلف در جهت همکاری و تعامل با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ، و همچنین برگزاری کارگاه های علمی در مرکز بندرعباس آماده استفاده و بهره برداری از طرح های بسیج است .


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر