اخبار
راه اندازی مرکز نوآوری برای اولین بار در دانشگاه پیام نور

در جلسه مشترکی که با حضور جمعی از مدیران کل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه پیام­نور و روسای گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تشکیل گردید، توافق در راه­اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه پیام­نور با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ((Innovation Center  صورت پذیرفت.

مراکز نوآوری که از انواع حمایت­های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار می­باشند، از مفاهیم نوین و نهادهای میانجی ارتباط دانشگاه و صنعت و بازار محسوب می­شوند که مشابه کریدور تجاری­سازی به ارائه خدمات تجاری­سازی و شتابدهی ایده به منظور دستیابی به بازار، در راستای پیاده­سازی اقتصاد دانش­بنیان و تکمیل چرخه علم به ثروت، نقش­آفرینی می­نمایند.

همچنین، مقرر گردید استارت آپ­های اختصاصی هر حوزه فرهنگی و غیرفرهنگی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشگاه پیام­نور برگزار گردد و ایده­پردازان در قالبهای خدماتی تجاری­سازی مورد حمایت معاونت قرار گیرند که یکی از انواع حمایتهای مذکور، تسهیل ثبت شرکتهای دانش­بنیان و اتصال آنها با سرمایه­گذاران می­باشد.

شایان ذکر است طی مذاکره با معاون محترم مدیرکل دفتر سیاست­گذاری و برنامه­ریزی امور فناوری وزارت متبوع با اعطای مجوز راه­اندازی شبکه مراکز رشد به دانشگاه پیام­نور، نیز موافقت بعمل آمد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر