1397/2/2 یکشنبه معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانها: نظارت و ارزیابی مهم ترین مولفه دستیابی به اهداف عالی است.









معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانها:       
نظارت و ارزیابی مهم ترین مولفه دستیابی به اهداف عالی است.

 

دکتر دوگانی نظارت و ارزیابی را مهم ترین مولفه دستیابی به اهداف عالی دانست و تاکید کرد: کلیه روسای دانشگاه پیام نور باید نظارت و ارزیابی را جدی بگیرند.
معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانها امروز در نشست مشترک روسای استانی دانش آموختگی بیش از 2 میلیون نفر از جوانان در دانشگاه پیام نور با اشاره به پیشینه دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور در سال 67 ایجاد شد و امروز پس از گذشت 30 سال، افتخارات و فرصت های بسیار خوبی داشته و با ایجاد بسترهای تحصیل برای جوانان در مناطق محروم و کمتر برخوردار با کمترین هزینه خدمات ارزنده ای را ارائه کرده است.
وی وجود 4 هزار عضو علمی و 11 هزار کارمند در کنار خدمات آموزشی و فضای مطلوب در این دانشگاه را فرصت های مهم دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: وجود چالش ها در کنار این فرصت ها امری طبیعی است که قسمت اعظم آن نیز روند کاهش جمعیت دانشجویی در کل زیرنظام های آموزش عالی است که می توان راه حل های مناسبی برای رفع آن یافت.
وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور علاوه بر ماموریت هایی که در اساسنامه این دانشگاه لحاظ شده، بر اساس اسناد بالادستی ، سند چشم انداز، برنامه 5 ساله ، سندهای راهبردی، سیاست های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری و همچنین نقشه جامع علمی کشور نیز دارای ماموریت هایی است که به عنوان یکی از زیرنظام های بزرگ آموزش عالی کشور باید مدنظر قرار دهد.
وی با عنوان اینکه متاسفانه دانشگاه پیام نور آن طور که شایسته و در شآن این دانشگاه است، به جامعه معرفی نشده، یادآور شد: با تدوین اسناد راهبردی و ساختار دانشگاه، می توانیم ضمن معرفی جایگاه و منزلت دانشگاه پیام نور، چالش ها را تبدیل به فرصت و فرصت ها را ارتقا دهیم.
دکتر دوگانی به کسب مجوز قطب بین المللی برای برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های داخلی و خارجی توسط دانشگاه پیام نور در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور علاوه بر آن، در بحث دیپلماسی علمی و همچنین ایجاد شبکه دانشگاه های هوشمند نیز دارای مجوز قانونی است که این موارد از بهترین فرصت های دانشگاه پیام نور برای برون رفت از چالش هاست.
وی افزود: خوشبختانه دانشگاه پیام نور طی 2 سال گذشته در بودجه 96 و 97 از جایگاه اعتباری مطلوبی برخوردار شده که می تواند در بهبود شرایط تاثیرگذار باشد .
دکتر دوگانی یادآور شد: مشارکت های مردمی و خیرین مانند گذشته می تواند برای ارتقای دانشگاه بسیار راهگشا باشد و باید از این فرصت ها استفاده کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر