رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان خبر داد: افتتاح سوله ورزشی دانشگاه پیام نور بندرترکمن در هفته دولت رئیس دانشگاه پیا‌م‌نور استان گلستان از افتتاح سوله ورزشی 1800 متر مربعی دانشگاه پیام‌نور بندرترکمن در هفته دولت خبر داد

رئیس دانشگاه پیا‌م‌نور استان گلستان از افتتاح سوله ورزشی 1800 متر مربعی دانشگاه پیام‌نور بندرترکمن در هفته دولت خبر داد و گفت: سرکشی به خانواده شهدا و  برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های صلواتی در نماز جمعه از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه  پیام نور استان گلستان در هفته دولت است.

دکتر شهریاری در نشست خبری دانشگاه پیام نور استان گلستان به مناسبت 25 سال تلاش و بالندگی دانشگاه پیام‌نور در هفته دولت گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه بسیار با اهمیت است  و اطلاعرسانی درست و صحیح در جامعه، ثبت و انتقال اخبار، امانتداری در خبررسانی، رساندن پیامهای موثق و بدون دخالت گرایشهای سیاسی، رعایت بیطرفی در قلمزنی و نوشتن مطالب، امین بودن، پیگیری مشکلات مردم را از جمله نقشهای مهم خبرنگاران برشمرد.

وی درادامه ضمن قدردانی از تلاش و پشتکار خبرنگاران عرصه خبر و اطلاعرسانی استان اظهار داشت : با توجه به اینکه عصر حاضر به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات نام گرفته و دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است ،  نوع اخبار در سرنوشت جامعه میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه پیامنور گلستان از اصحاب رسانه به عنوان بازوان مجموعه دانشگاه یاد کرد و خواهان ارتباط دوسویه و تنگاتنگ جامعه خبری استان با عرصه علم و دانش شد.

وی توسعه ظرفیت آموزش الکترونیکی و رادیو تلویزیونی در سطح استان، توسعه رشته‌های سطح تکمیلی در مراکز این دانشگاه بخصوص در گرگان، جذب هیات علمی در موازات با جذب رشته در مقطع کارشناسی ارشد، توسعه فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی، افزایش فضای آموزشی و استفاده توافقی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی استان را از دیگر اهداف این دانشگاه در مراتب پیش رو خواند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان ایجاد مرکز رشد و فناوری را یکی دیگر از کارهای مهم این دانشگاه دانست و گفت: وجود مراکز دانش بنیان برای پیشبرد پژوهش‌ها به سمت تولید ثروت ضروری است؛ چرا که از طریق تبدیل علم به ثروت، فضای خالی اشتغال در کشور جبران خواهد شد.

وی یکی از رویکردهای دانشگاه پیام نور را ارتقای روحیه نشاط و امید در جامعه عنوان کرد و گفت: شعار هفته دولت امسال «آرامش و امید» است و این دو مؤلفه زیربنای تحقق همه برنامههای کشور محسوب میشود.

این مقام مسئول در خصوص جایگاه دانشگاه پیام نور در کشور مطرح کرد: این دانشگاه هشتمین دانشگاه علمی کشور است، 850 هزار نفر در دانشگاه پیام نور در سطح کشور تحصیل میکنند.

شهریاری از فعالیت 500 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در سطح کشور خبر داد و گفت: 14 مرکز بینالمللی این دانشگاه در خارج از کشور فعال است.

رئیس دانشگاه پیامنور گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور 760 هزار دانشآموخته دارد، 3 هزار و 870 عضو هیئت علمی در سطح کشور فعالیت میکنند که 63 درصد آنها مربی، 33 درصد استادیار و چهار درصد استادیار و دانشیار هستند.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص برای پاسخگویی به نیازهای آینده جامعه را یک اولویت مهم خواند و گفت: ترویج علم و دانش همچنین تولید علم از رویکردهای مهم این دانشگاه در سطح کشور است.

قربان شهریاری در پایان با اشاره به واگذاری دبیرخانه استانهای مرزی به دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: فعالیت دبیرخانه 9 استان مرزی به دانشگاه پیام نور استان گلستان واگذار گردید تا به مباحث ادیان و فرقههای جدید و نوظهور بپردازد.

 
امتیاز دهی
 
 

برای مشاهده آرشیو اخبار اینجا کلیک کنید