اخبار

مدیر کل امور دانشجویان : انجام بیش از 800 مورد ثبت علمی در دانشگاه پیام نور

مدیرکل امور دانشجویان پیام نور کشور خبر داد: انجام بیش از 800 مورد ثبت علمی در دانشگاه پیام نور

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور خواستار جذب نخبگان توسط شرکت‌های داخلی شد و گفت: 800 مورد ثبت علمی در دانشگاه پیام نور انجام شده است.

مجید ضماهنی در مراسم افتتاحیه مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بابل اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه علوم کامپیوتر موفق به برگزاری پنچ المپیاد علمی شد اما در حوزه برنامه‌نویسی دانشجویی نخستین مسابقه و رویداد علمی است که در مازندران و در در دانشگاه پیام نور مرکز بابل برگزار می شود.

وی با اشاره اینکه در این مسابقات 42 تیم از دانشگاه های سراسر کشور شرکت کردند، افزود: از اهداف مهم برگزاری این مسابقه هویت‌بخشی به فعالیت‌های علمی و شناسایی استعدادهای برنامه‌نویسی، ساماندهی و حمایت از تیم‌های برگزیده برای شرکت در برنامه‌نویسی، جذب و گسترش استعدادها، تقویت پیوند دانشگاه با صنعت و کارآفرینی بیشتر در حوزه صنعت است. ضماهنی با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که دولت و شرکت‌های داخلی اقدام به جذب این افراد مستعد کنند، یادآور شد: جذب این افراد جلوی فرار مغزها را می‌گیرد.

مدیرکل امور دانشجویان پیام نور کشور با بیان هدف ایران از برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی توجه به بُعد فرهنگی و تجاری است، ادامه داد: برگزاری این مسابقه به عهده معاونت فرهنگی پیام نور قرار گرفت، به همین دلیل مسؤولیت برگزاری پنج دوره المپیاد کشوری نیز به عهده نهاد فرهنگی بود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل امور دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور کشور برای تشویق دانشجویان در حوزه برنامه‌نویسی درصدد است در صورت تأمین اعتبار لازم برترین‌های این حوزه را به مسابقات ملی و بین‌المللی اعزام کند.

ضماهنی افزود: دانشگاه پیام نور کشور در سال‌های گذشته موفق به کسب 129 مدال شد که شامل 40 مدال طلا، 56 مدال نقره و 33 مدال برنز شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر