اطلاع رسانی
1395/2/15 چهارشنبه
مرحله مقدماتی بخش شفاهی مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور شیراز

.


مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در بخش شفاهی به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، آیین افتتاح مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در بخش شفاهی با حضور مسئولین، مدیران ، قاریان ، حافظان و حاملان قرآن کریم مراکز و واحدهای دانشگاههای پیام نور استان فارس ، در محل سالن شهید مطهری دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد .
در این مراسم قاسم فروزانی سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شیراز ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و همچنین خوش آمدگویی به میهمانان شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن کریم ، به مساله انفاق و همچنین فرو بردن خشم اشاره کرد و افزود : قطعا کسانی که خشم خود را فرو می برند و از بدی مردم در می گذرند از نیکوکاران هستند و خداوند با نیکوکاران است.
وی همچنین ضمن تاکید انس با قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بویژه در دانشگاهها ، از تمامی مسئولین و عوامل اجرایی برگزاری مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه حسین توللی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: انس با قرآن دارای مراتبی است که کمترین آن نگاه به آیات قرآن کریم است و این ارتباط باید به صورت یومیه وهمراه با عمل باشد .
وی از مسئولین ، مدیران و عوامل اجرایی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در برگزاری مطلوب افتتاحیه مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در بخش شفاهی تقدیر و تشکر کرد و اوقات خوبی را برای حافظان و قاریان قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت (ع) آرزو کرد.
گفتنی است این دوره از مسابقات با حضور دانشجویان قرآن و عترت مراکز و واحدهای ، شیراز، کازرون، خرامه، داراب، استهبان، زرقان، اوز، زاهد شهر ، نورآباد، نودان، آباده ، ششده و قره بلاغ ، به مدت 2 روز در بخش خواهران و برادران و در رشته های تلاوت ترتیل، حفظ ، دعا و مناجات خوانی ، اذان ، تواشیح و سخنوری برگزار خواهد شد .
مسابقه در بخش شفاهی به صورت حضوری در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در دیگر بخشها به صورت غیرحضوری و به صورت سراسری برگزار خواهد شد و برگزیدگان این رشته ها به عنوان نمایندگان دانشگاه پیام نور در سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در سال آینده برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.
بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور دارای 6 بخش شفاهی، کتبی هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و 36 رشته می باشد و مرحله کشوری این جشنواره در شهریور ماه سال 95 به میزبانی دانشگاه پیام نور استان قزوین برگزار خواهد شد.
زیارت آستان مقدس احمدی و محمدی به همراه بازدید از موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و همچنین شرکت در مراسم مداحی و سخنرانی از جمله برنامه های اولین روز حضور حافظان، قاریان و حاملان قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان فارس در شهر مقدس شیراز بود.


 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر