اطلاع رسانی
1395/11/28 پنجشنبه
کارگـاه آمـوزشی مدیران وکارشناسان امـور اداری استانهای دانشگاه پیام نور

.

رگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین ومقررات اداری دانشگاه پیام نور استانها در شیراز  

*راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی و تفویض اختیار به دانشگاه پیام نور استانها
کارگاه کشوری آموزشی آشنایی با قوانین ومقررات اداری دانشگاه پیام نور با حضور مدیران وکارشناسان اداری 10 استان ،صبح امروز در شیراز برگزار شد.
مدیرکل اداری دانشگاه پیام نور کشور در ابتدای این کارگاه، از تفویض اختیار امور اداری و منابع انسانی دانشگاه پیام نور به استانها خبرداد و اظهارداشت: در مرحله اول، امور اداری و صدور احکام اعضاء قراردادی دانشگاه از اردیبهشت ماه در استانها انجام خواهد گرفت.
حاج محمدعلی افزود: درحال حاضر حدود 6 هزار نیروی قراردادی و 3 هزار نیروی رسمی و پیمانی غیر هیئت علمی در دانشگاه پیام نور مشغول به فعالیت هستند که درآینده نزدیک کلیه اموراداری آنان به صورت مکانیزه و با تفویض اختیار به استانها با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی افزود: علیرغم تراکم قابل توجه منابع انسانی در حوزه های مختلف با اصلاح و ایجاد ماموریت های جدید بنا داریم از ظرفیت های موجود در سایر حوزه ها بهره برداری و با ساماندهی و بازمهندسی منابع انسانی ضمن توزیع متناسب نیروی انسانی موجود تراکم ایجاد شده را برطرف سازیم.
مدیرکل اموراداری دانشگاه پیام نور اضافه کرد: آموزش کارکنان سال آینده با جدیت بیشتری در دانشگاه پیام نور دنبال خواهد شد.


حاج محمد علی افزود: با توجه به سیاستهای اتخاذ شده و برنامه های در دست اجرا، امور اداری و مالی دانشگاه پیام نور در قالب سیستم جامع(ERP) به صورت یکپارچه انجام خواهد شد. با اجرای این سیستم ضمن مدیریت زمان وکاهش هزینه ها، نواقص روشهای قبلی (جزیره ای) به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
وی همچنین یادآور شد: فرم های ارزشیابی همکاران با اهمیت است که باید در تکمیل آنها دقت لازم صورت گیرد. فرم ارزشیابی از سال آینده به عنوان یکی از مبانی موثر در ارتقای پایه ،انعقاد قرارداد و... همکاران خواهد بود.
وی همچنین به برخی از تغییرات در ساختار دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: درصورت موافقت هیئت امنای دانشگاه در جلسه اسفندماه، مراکز وواحدهای دانشگاه در سطح کشور استقلال لازم برای انجام کلیه فعالیت های خود را بدست خواهند آورد که این کار نقش مهمی در استفاده از پتانسیل های بومی مناطق واستانها در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی دانشگاه پیام نور خواهد داشت.

تاکید مدیرکل مالی دانشگاه پیام نور برارتقای امور رفاهی کارکنان
مدیرکل مالی دانشگاه پیام نور، رعایت مقررات اداری ومالی برای حفظ نظم در دانشگاه را ضروی دانست و یادآور شد: با رعایت نظم،رکن اول در اداره دانشگاه است.
اسفندمز که درکارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان اداری دانشگاه پیام نور 10استان در شیراز سخن می گفت،اظهارداشت: ساماندهی و انجام امور مالی واداری 15 هزار نفر کارمند و عضو هیئت علمی دانشگاه، کار بسیار سخت ودشواری است که خوشبختانه همکاران اداری ومالی دانشگاه به خوبی از عهده آن برآمده اند.
وی دانشگاه را متشکل از سه جز لاینفک دانشجو،استاد و کارمند عنوان کرد ودراین خصوص اظهارداشت: دانشگاه در سطح کشور، یک شاخص مهم برای توسعه است.
اسفندمز به بخشهایی از تلاشهای ارزنده و خستگی ناپذیر ریاست عالیه دانشگاه و اقدامات مهم معاون اداری ومالی دانشگاه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با تلاشهای بی وقفه انجام شده، وضعیت دانشگاه نسبت به قبل بهبود یافته و بسیاری از مشکلات رفع شده است.
وی افزود: بحث آموزش کارکنان خصوصاً برای همکارانی که مسئولیت دارند بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه دراین خصوص اقدامات خوبی در امور اداری دانشگاه دنبال شده است.
مدیرکل مالی دانشگاه، مکانیزه کردن سیستم های اداری ومالی و همچنین تحقق حسابداری تعهدی را از جمله اقدامات مهم دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: در بحث رفاهی کارکنان نیز برنامه های خوبی در نظرگرفته شده است که دراولین قدم، انشاا... با ارتقای تشکیلات امور رفاهی، مسائل رفاهی کارکنان و قریب به 40هزار نفر از خانواده این عزیزان با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی همچنین از مذاکره با دو بانک برای اعطای کارت اعتباری خرید به کارکنان دانشگاه در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: درصورت انعقاد تفاهم نامه تا فروردین ماه کارکنان از کارت های اعتباری با اقساط یکساله برخوردار خواهند شد.




تاکید دکتر قرائتی بر ایجاد محیط سالم توام با ایجاد فضای باانگیزه برای فعالیت کارکنان
دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز درابتدای این کارگاه، با خیر مقدم خدمت مدیران وکارشناسان اداری استانها، ابراز امیدواری کرد میهمانان عزیز سفر خوبی در شهر مقدس شیراز داشته باشند.
وی اظهارداشت: با تلاشهای ارزنده دکتر رستمی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و معاونین ومدیران سازمان، آینده دانشگاه بسیار روشن و امیدوارکننده است که خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته از وضعیت نامناسبی که ناشی از فشارهای سیاسی بیرونی و مشکلات مالی برای دانشگاه پیش آمده بود، عبور کرده ایم.
وی سیاست تفویض اختیار به استانها را سیاست بسیار مهم و با اهمیت عنوان کرد و درعین حال خاطر نشان کرد: در ابتدای تفویض اختیار شاید مشکلاتی در اجرا وجود داشته باشد ولی درصورت بروز اشکال بایستی به دنبال اصلاح آن بود نه لغو تفویض اختیار
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از ویژگی های کارمند خوب پرداخت و برایجاد محیط سالم توام با ایجاد فضای باانگیزه برای فعالیت کارکنان تاکید کرد.
دکتر قرائتی ، استان فارس وشهر شیراز را قطب مهم علمی،پزشکی،اقتصادی وفرهنگ وهنر کشور ذکر کرد و یادآور شد: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام ،ظرفیتی بالایی فراهم کرده است که امیدواریم بتوانیم از این فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.
وی بر رعایت احترام به دانشجو وتکریم ارباب رجوع به عنوان یک اصل مهم در دانشگاه پیام نور تاکید کرد وهمچنین خاطرنشان کرد: عدم ورود به مسائل سیاسی در محیط کار و مسائل اخلاقی تنش زا باید مورد توجه همکاران قرار گیرد.
گفتنی است شرکت کنندگان درکارگاه های دو روزه تبیین سیاست های دانشگاه در امر تفویض اختیار،آیین نامه استخدامی اعضای علمی وغیرعلمی، معرفی سامانه نور رضوی،قانون بیمه تامین اجتماعی،قانون مدیریت خدمات کشوری با ارائه اساتید کارگاه آقایان عظیمی،امیرارجمندی،زند، شرکت کردند.






















 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر