اطلاع رسانی
1395/12/4 چهارشنبه
تاکید رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه

.

با رشته های ومنابع درسی قدیمی نمی توان انتظار تحول در اقتصاد وکارآفرینی داشت

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: رشته های قدیمی و منابع درسی 20سال قبل پاسخگوی نیازهای امروز جامعه در بخش اشتغال و کارآفرینی نیست.

دکتر عبدالرسول قرائتی  که در جلسه هم اندیشی راهکارهای توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام نور سخن می گفت، با تاکید بر تجدید نظر در رشته های دانشگاهی و برخی از رشته های شغلی یادآور شد: اگر نتوانیم زمینه استفاده از نخبگان را در بخش اقتصادی جامعه فراهم کنیم وتغییری در وضعیت موجود ایجاد نکنیم،  فرار ژن ها از کشور به راحتی جایگزین فرار مغزها خواهد شد.

وی اضافه کرد: با رشته های قبلی ومنابع درسی قدیمی،  نمی توان انتظار تحول در اقتصاد وکارآفرینی داشت، چرا که با سرعت تحولات دنیا، حداقل باید هر سال در رشته ها تغییر وبازنگری کرد و رشته هایی را دایر نمود تا بتواند در آینده کارآیی داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس افزود: باید بحث ارتباط با صنعت را از شعار خارج کرد و دانشگاهیان منتظر نمانند تا صنایع به سراغ آنها بیایند بلکه خودشان به سمت صنایع رفته و برای حل مشکلات آنان راهکار ارائه دهند.

دکتر قرائتی،از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواست از روزمرگی جلوگیری کرده و کارآفرینی را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است در ادامه این نشست که از سوی واحد کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان برگزار شده بود چند نفر از اعضای هیئت علمی،روسای مراکز وکارمندان دانشگاه به بیان راهکارها و نظرات خود برای توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام نور استان فارس پرداختند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر