اطلاع رسانی
1396/5/25 چهارشنبه
دانشگاه پیام نور اوز ، میزبان دانشجویان قرآنی دانشگاه های پیام نور استان فارس

.

مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن و عترت (استانی) دانشجویان دانشگاه های پیام نور استان فارس در دانشگاه پیام نور اوز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور اوز ، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارسدر مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: با توجه به امکانات مراکز استان، برگزاری همچین مسابقاتی هر ساله در سطح استان فارس به میزبانی مراکز توانمند در اجرای مسابقات استانی، برگزار شده و برگزیدگان برتر این مسابقات به مرحله نهایی کشوری که در مهرماه ماه در یزد برگزار می شود راه یافته ودر سطح بسیار بالاتر، به رقابت قرآنی با دانشگاه های پیام نور سراسر کشور،خواهند پرداخت.

دکتر عبدالرسول قرائتی گفت : در این مرحله با حضور شرکت کننده های مراکز و واحدهای استان فارس که 112 دانشجوی دختر و 51 دانشجوی پسر نام نویسی و به مرحله نیمه نهایی به میزبانی دانشگاه اوز رسیده اند.

دانشگاه پیام نور اوز با توجه به حضور فعال خیراندیشان و همت آنان باساخت 26 هزار زیربنای فضای آموزشی در مقایسه با 24 هزار متر مربع فضای آموزشی دانشگاه شیراز به مرکز بین الملل ارتقاء یافته و از این لحاظ جزء بزرگترین دانشگاه های پیام نور کشور است.

دکتر مقتدری رئیس دانشگاه پیام نور اوز نیز ضمن تبریک به برگزیدگان قرآنی گفت: یگانه راه بشریت و نجات انسان از ظلمات و کفر و شهوت پرستی، همانا تمسک جستن به قرآن کریم است. خدا انسان را بین فرشتگان با مقام ربانی و حیوانات با زندگی عاری از بعد عاطفی و معنوی قرار داده تا به واسطه عقل خداجو و انسانیت وجودی به آرامش این دنیا و پاداش ان دنیا دست یابند.

انسان جانشین خدا بر روی زمین به فرموده کلام خداست و جامعه ای در این دنیا به سعادت و پیشرفت میرسد که به دور از خصایص حیوانی همچون شهوت ، غضب و کبر و خودپرستی و تنها در سایه قرآن به راه خود ادامه دهد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: الفاظ ، آهنگ ، شیوه و سبک قرآن نیز خوده معجزه است.

حجة الاسلام موسوی ، امام جمعه شهرستان لارستان، در این مراسم گفت:جامعه ای که با قرآن مانوس باشد هویتش قرآنی خواهد بود و همان گونه که جسم نیاز به پناهگاه دارد، روح نیز در این دنیا و آخرت به پناهگاهی مطمئن نیازمند است و این قرآن می تواند بهترین پناهگاه برای روح انسان باشد. با تدبر در آیات قرآنی که به فرمایش قرآن " این کتاب نوری ایست برای بشریت تا بوسیله آن هدایت شوند" می توان به اهمیت مفاهیم قرآنی رسید.در قرآن هم خبر از گذشتگان است و هم خبر از اکنون و هم از آینده خبر می دهد و این از معجزات این کتاب آسمانیست که در همه دوران ها ، هدایتگر انسان است.

وی افزود: در خانه ای که قرآن تلاوت شود به برکت اهل آن خانه افزوده می شود و هم ملائک با حضورشان آن خانه را نورانی کرده و خانه ای که از تلاوت قرآن بدور باشد جایگاه شیطان است و برکت از اهل خانه، دور می شود. آنچنان که قرآن به بشر امروز هویت و ماهیت خدایی می دهد گروهی نیز با خصم و عاری از بعد قرآنی در یمن و سایر کشورهای مسلمان دست به کشتار جمعی زده و دنیا را به قهقرا می کشانند.

شیخ صالح انصاری مدیر حوزه علمیه امام شافعی اوز گفت: اشاره پروردگار به کتابی تنها با سخنانی شیوا نیست بلکه از آن به نوری یاد می کند که در دلها نفوذ کرده و انسان را از تمایلات دنیوی به دور و به سمت کبریا می کشاند ، دلها با نور قرآن همچون زمین تشنه ای ایست که پس از باران سیراب شده و طراوت را به همه و حتی زمین خشک باز می گرداند.قرآن به بهترین و استوارترین راه ، انسان را هدایت می کند و در حقیقت قرآن ،کتاب هدایت اهل تقواست.









 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر