اخبار
1396/10/18 دوشنبه
امام جمعه کرمان :دانشگاه پیام نور با سه ویژگی آموزش ترکیبی، منابع غنی درسی و کمترین میزان شهریه ، یک دانشگاه منحصر به فرد و ممتاز است .

.

صبح امروز خانم دکتر معین الدینی ریاست دانشگاه پیام نور استان و مدیران ستاد و رییس و همکاران مرکز کرمان با حجه الاسلام علیدادی سلیمانی  امام جمعه کرمان دیدار کردند. گفتنی است حجه الااسلام علیدادی آذر ماه امسال با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه کرمان منصوب شدند .

در این دیدار حجه الااسلام و المسلمین علیدادی دانشگاه پیام نور را با داشتن ویژگی هایی نظیر آموزش ترکیببی، منابع غنی درسی ، و کمترین میزان شهریه یک دانشگاه منحصر به فرد دانست و گفت : سیستم آموزشی ترکیبی  قدرت تصمیم گیری دانشجو برای نحوه استفاده از کلاس ها را برای دانشجو فراهم می آورد و و وجود منابع غنی درسی  سبب می شود ،  دانشجو با مطالعه این منابع ، سطح قابل قبولی از دروس را یاد بگیرد.

امام جمعه کرمان همچنین به ویژگی سوم دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود :کمترین میزان شهریه دراین دانشگاه  ، امکان تحصیل جمع زیادی از دانشجویان را  فراهم می کند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه سبب کاهش دغدغه های خانواده ها می شود و همین ویژگی هاست که دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه ممتاز و منحصر به فرد نموده است .

ایشان همچنین بر دایر شدن رشته های متاسب با نیاز جامعه تاکید کردند و گفتند: این مسله بسیاری ازمشکلات را مرتفع  خواهد کرد و به تحصیل مقاطع بالاتر نیز جهت دهی خواهد کرد .

علیدادی سلیمانی در ادامه برحرکت دانشگاهها به سمت تجاری سازی علم و تولید ثروت از علم اشاره کرد و گفت :راه حل برون رفت از معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه، ارتباط دانشگاه با صنعت و تحصیل در رشته های مورد نیاز صنعت می باشد.

ایشان همچنین به مولفه های قدرت یک کشور اشاره کردند و گفتند : جغرافیا و شرایط طبیعی به همراه جمعیت و خصوصا جمعیت جوان و به ویژه جوانان تحصیلکرده به انضمام  قدرت حاکمیت در بسیج مردم از مولفه های اقتدار کشور  هستند که نقش دانشگاه به عنوان تربیت کننده نیروی تحصیل کرده یک نقش ممتاز است که باید این نقش به بهترین وجه انجام شود .

در ابتدای این دیدار خانم دکتر معین الدینی رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان گزارشی از فعالیتهای دانشگاه در عرصه های آموزشی، فرهگنی و عمران ارائه کرد و  گفت : دانشگاه پیام نور استان در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص  تحقق اقتصاد مقاومتی و تجاری سازی علم ، 16 شرکت فعال درمرکز رشد و نواوری خود دارد که از این تعداد دو شرکت موفق به کسب عنوان شرکت دانش بنیان شده اند و برگزاری همایش های ملی زمین شناسی، شیمی و ریاضی،مبیّن پتانسبل بالای علمی دانشگاه پیام نور استان کرمان است و میزبانی اولین رویداد تولید محتوی دیجیتال استان کرمان نیز که دراسفند ماه برگزار خواهد شد برگ زرین دیگری از  افتخارات دانشگاه است .

وی همچنین از قبولی 30000 فارغ التحصیل دانشگاه  پیام نور در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 1000 نفر در دانشگاههای تهران پذیرفته شده اند که این نتیجه  سیستم آموزشی منحصر به فرد و منابع غنی درسی و امتحانات متمرکز با سئوالات استاندارد است .







 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر