اخبار
1397/5/17 چهارشنبهدکتر ناجی در مراسم تکریم و معارفه روسای استان:
سیاست منطقه شدن بر اساس اسناد بالادستی آموزش عالی کشور تدوین شده و مورد مطالبه مسئولان نظام است .

.

دکتر امین ناجی در کرمان:سیاست منطقه شدن بر اساس اسناد بالادستی آموزش عالی کشور تدوین شده  و مورد مطالبه مسئولان نظام است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه :دکتر امین ناجی معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه که در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه پیام نور استان کرمان به عنوان مهمان ویژه شرکت داشت، ضمن معرفی و ابلاغ حکم سرپرستی دانشگاه پیام نور استان کرمان و ریاست دبیرخانه منطقه 8 دانشگاه به آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی ، از زحمات دوساله سرکار خانم فاطمه معین الدینی تقدیر نمود .

ایشان در این مراسم مسئولیت اداره و سیاست گزاری سه استان بزرگ و پهناور کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را بسیار خطیر و داری اهمیت ویژه خواند و گفت:این مسئولیت مهم جز با همدلی و استفاده از همه پتانسیل های موجود مقدور نمی باشد و حضور چهره های شاخص علمی و فرهنگی در این سه استان مایه دلگرمی و وسیله دست یافتن به این هدف بزرگ است .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دلایل منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور پرداخت و اضافه کرد:سیاست ایجاد مناطق8 گانه دانشگاه  بر مبنای اسناد بالادستی آموزش عالی کشور تدوین گردیده و کیفیت گرایی و تعمیق آموزش عالی در کشور را دنبال می نماید و این سیاست مطالبه مسئولان ارشد نظام است .

دکترامین ناجی ادامه داد: دانشگاه پیام نور در سالهای گذشته به خوبی توانسته بار کنکور را از دوش جامعه بردارد و سیاست استانی شدن دانشگاه در سالهای قبل در همین راستا بوده ، اما امروز که مسئله بالا بردن کیفیت درآموزش عالی کشور مطرح است سیاست منطقه ای شدن بسیار راهگشا و مفید خواهد بود . 

محمد هادی امین ناجی به نقش و جایگاه مهم روسای استانهای فعلی به عنوان قائم مقام رئیس دبیرخانه مناطق دانشگاه اشاره کرد و گفت :هماهنگی با استانداری ها و اجرا نمودن سیاست های دانشگاه در استان ها از وظایف مهم آنها می باشد و دبیرخانه بیشتر نقش تبیینی و هماهنگ کننده را دارا می باشد .

معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه از تفویض اختیارات بیشتر به مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: مراکز باید نقش اجرایی پر رنگ تر و قدرت پاسخ گویی بیشری به ارباب رجوع داشته باشند و شرایط باید به گونه ای اصلاح شود که دانشجوی دانشگاه برای برآوردن کمترین نیاز خود به مراکز استانها مراجعه ننماید و این خود رضایت مندی ارباب رجوع را به دنبال دارد که این مسئله از اهداف مهم منطقه ای شدن است .

ایشان از آسان تر شدن پرداخت شهریه ها خبر داد و تخصیص وام های قرض الحسنه با هماهنگی بانک های عامل و استفاده از پتانسیل بنیاد علوی کشور را در همین راستا توصیف کرد .

معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه،در خصوص سیاست های فرهنگی دانشگاه هم گفت :امروز بیش از هر زمان نیازمند اشاعه رفتارهای فرهنگی هستیم و انتظار داریم هر استان بتواند یک رفتار مطلوب فرهنگی برای خود تعریف نماید و این رفتار فرهنگی را در مجوعه خود نهادینه نماید .

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار سرکار خانم دکتر فاطمه معین الدینی گزارشی از عملکرد خود ارائه داد و بخش عمرانی آن را بسیار در خور توجه خواند و به کسب مقامات جهانی در عرصه ورزش اشاره کرد و گفت : همه این موفقیت ها ثمره همدلی کارکنان و روسای مراکز و واحدها ست.

ایشان گفت : آنچه در دو سال گذشسته به ثمر نشسته را  شاید در حد انتظار نباشد  اما در حد توان و ظرفیت های موجود بوده و همواره پاکدستی و صداقت سرلوحه کار قرار بوده است .

آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی نیز در سخنانی به چهار شاخص توسعه هر مجموعه اشاره کرد و گفت :اصول چهارگانه: انطباق، مشارکت، شفافیت و نقد و نظر اگر در هر مجموعه نهادینه شوند سبب رشد و شکوفایی آن مجوعه خواهند شد و بنده در دوران مسئولیت خود به این اصول پایبند بوده و همه توان خود رادر راستای  اعتلای سه استان پهناور کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، با همکاری همه اعضاء علمی و اداری به کار خواهم بست .

گفتنی است دکتر علیرضا محدثی زرندی در حال حاضر دانشیار گروه شیمی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان بوده و فعالیتهایی نظیر  چاپ 50 مقاله در مجلات معتبر بین المللی ،انتشار بیش از 70 مقاله در سمیتنار های ملی و بین المللی، مشاوره و راهنمایی بیش از 70 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری ، انجام بیش از 20 طرح پژوهشی ، ویراستاری 2 جلد کتاب از منابع کارشناسی ارشد دانشگاه، به همراه کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در 6 سال مختلف و کسب عنوان فناور برتر کشور در سال 95  گوشه ای ار افتخارات علمی ایشان می باشد .

همچنین معاونت دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به مدت 4 سال، عضویت در هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان به مدت 4 سال، عضو تحریریه و مدیر مسئول نشریه تخصصی شیمی تجزیه ایران، دبیر شاخه استانی انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ایران و معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان به مدت 5 سال از جمله سوابق اجرایی ایشان می باشد .




 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر