كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در هر هکتار 5 تن برداشت خرما داریم. رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهرگفت: نظام تولید ما در محصوصل خرما همچنان سنتی است و در هرهکتار حدود 5 تن برداشت داریم.

 

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیامنور استان بوشهر رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در پیش رویداد کارآفرینی نخل و خرمای دانشگاه پیام نور در بوشهر گفت:  در برنامه توسعه ای استان خرما جایگاه ویژه ای دارد و جز محصولات کشاورزی ذاتی استان است و ما نمی توانیم آن را با محصول دیگری جایگزین کنیم.

 رحیم خادمی افزود: اگر ما ثروت محدودی داشته باشیم وبخواهیم آنرا گسترش بدهیم نیازمند تولید همراه با نو آوری هستیم و این نوآوری فرصت تبدیل ثروت کوچک به ثروتی عظیم را فرهم می آورد و دربحث خرما نیز ما ناچار به نوآوری هستیم.

وی در خصوص مشکلات بخش نخل و خرما افزود: : امروز نظام تولید در دنیا صنعتی شده است اما متاسفانه نظام تولید ما در محصول خرما همچنان سنتی است و در هرهکتار حدود 5 تن برداشت داریم که سود چندانی آید کشاورز نمی شود؛زیرا کشاورزی ما مکانیزه نشده است. در زمینه آبیاری و آفات نخیلات نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که این موضوع نیز جای کار دارد.

 خادمی در خصوص بازاریابی و فروش خرما نیز گفت: در کشوری مثل فرانسه سالانه یازده هزارتن خرما تولید می شود که از نظر ارزش دلاری با 110 هزارتن خرمای صادراتی ما برابری می کندو این موضوع به دلیل خدمات بازیاربی است که توسط این کشور ارایه می شود.

 

پیش رویداد اولین استارت اپ کارآفرینی نخل و خرمای دانشگاه پیام نور با عنوان "پروند" به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر برگزارشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر