كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر از کتاب کارمند دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر رونمایی شد. در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر از کتاب «جامعه شناسی شاهنامه فردوسی»نوشته دکترمهتا بذرافکن ،کارمند دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر دکتر مهتا بذرافکن درخصوص این کتاب گفت:کتاب « جامعه شناسی شاهنامه فردوسی» حاصل پژوهش در بخش اسطوره ای شاهنامه است و  شاهنامه قابلیت مطالعات بینا رشته ای را دارد.

دکتر مهتا بذرافکن؛ دکتری جامعه شناسی  تغییرات اجتماعی درباره کتاب« جامعه شناسی شاهنامه فردوسی» شاهنامه   به حق اعجاز  ادبیات  پارسی است که از ابعاد گوناگون شایسته بررسی است؛ادیبان و سخنوارن و پژوهشگران حوزه ادبیات بسیار به شاهنامه پرداخته اند، اما این کتاب اعجاب برانگیز می تواند  به صورت مطالعه بین رشته ای نیز مورد توجه قرار گیرد؛ پرداختن به جامعه شناسی شاهنامه نیز از همین منظر بوده است.

 

وی اظهار داشت: کتاب « جامعه شناسی شاهنامه فردوسی» حاصل پژوهش در بخش اسطوره ای شاهنامه است که ابتدا به صورت سه مقاله پژوهشی منتشر شده و سپس  طبق سنت دانشگاهی به طور مفصل تر به صورت کتاب منتشر شده است؛در بخش اسطوره ای شاهنامه سیر زندگی اجتماعی بشر  درست به همان روالی که در نظریات اجتماعی مطرح است ، سرورده شده است و  بازنمایی این روال و انطباق آن با این نظریات هدف این پژوهش بود  که میسر شد.

 

این نویسنده درباره بخش های مختلف کتاب « جامعه شناسی شاهنامه فردوسی»  اظهار داشت: در بخش اول به تعریف و توصیف جامعه شناسی ادبیات  پرداخته شده است، در بخش دوم به تعریف  مفاهیم و شکل گیری جوامع انسانی ، تقسیم کار، تفکیک و تمایز نهادی  و .. چگونگی رخ دادنشان بر اساس نظریه ترنر پرداخته شده است و فصلهای بعد همین مفاهیم در شاهنامه بازنمایی شده و  به صورت جدول و نمودار و  تفسیر داده ها ارائه شده است.

 

گفتنی است، کتاب « جامعه شناسی شاهنامه فردوسی» نوشته دکتر مهتا بذرافکن  به تازگی توسط انتشارات  ازنو با سرمایه  ناشر  و باتیراژ 1000 نسخه منتشر شده است

.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر