كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
مدیرکل ترویج و گفتمان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور استان بوشهر پیشتاز و سرآمد در گفتمان سازی و تدوین سند جامع علمی استانی است . مدیرکل ترویج و گفتمان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور:سند دانش بنیان استان بوشهر در مرحله نهایی سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارداردکه کارگروه مشورتی سند را ویرایش نهایی می کنند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر حمیدرضا جعفریان در کارگاه"گفتمان سازی سند جامع علمی کشور دراستان بوشهر" که  امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزارشد گفت:این سند جامع علمی استان بوشهر، سند پیشرفت دانش بنیان استان است و سند استان بوشهر به عنوان سند پایلوت و پیشتاز در این زمینه است و این سند درآینده نزدیک ابلاغ می شود.

 

وی در خصوص زمان بازنگری در سند جامع علمی کشورهم افزود:یکصدمین جلسه ستادراهبری نقشه جامع علمی کشور برگزارشدو گزارشات خوبی از وزارت خانه ها  و دانشگاه ها احصا شد که به یک جمع بندی کلی رسیدیم و رییس ستاد دستور بازنگری نقشه را صادر کرد و الان زمانی است که همه فعالین علم و فناوری در کشور می توانند ورود پیدا کنند و نظر بدهند و ما  آماده دریافت نظرات و پیشنهادات در این زمینه  هستیم .

 

وی در خصوص نقش  ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: این ستاد تشکیل شد تا مسئولیت پایش و اجرایی‌سازی نقشه را به‌عهده گیرد. به این ترتیب که در نقشه جامع علمی کشور اولویت‌های فناورانه مورد تاکید قرار گرفته است و برای این‌که این اولویت‌ها نهادینه شود، شاخص‌های مورد نیاز نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد. به طور کلی اگر این اولویت‌ها اجرایی شود، می‌تواند کشور را در علم و فناوری سرآمد سازد و به سمت اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهد

دکتر جعفریان در ادامه درباره نقشه جامعه علمی کشور در زمینه برنامه‌ریزی برای اهداف این نقشه اضافه می‌کند: یکی از نقاط کلیدی در بحث نقشه جامع علمی کشور بحث گفتمان و مطالبه عمومی جامعه برای اجرایی‌سازی آن است.

سند نقشه جامع علمی کشور در تاریخ 14 دی ماه 1389 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید و خرداد ماه 1390 منتشر شد. این سند در 40 صفحه تنظیم شده است و در پنج فصل «ارزش‌های بنیادین»، «وضع مطلوب علم و فناوری»، «اولویت‌های علم و فناوری کشور»، «راهبردها و اقدامات ملی برای توسعه علم و فناوری در کشور» و «چارچوب نهادی علم و فناوری و نوآوری» را ارائه می‌کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر