اخبار
1401/2/21 چهارشنبه
سرپرست اداره کل امور دانشجویان در حاشیه سفر به شیراز خبر داد :
راه اندازی کمیته های مشاوره در 10 منطقه دانشگاه پیام نور

.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم گفت: 130 مرکز مشاوره در دانشگاه های کشور فعالیت دارند.
دکتر ابراهیم نعیمی در حاشیه سفر به شیراز، در دیدار سرپرست دانشگاه پیام نوراستان فارس اظهارداشت: مراکز ارائه خدمات مشاوره دانشگاه های کشور تا پایان سال جاری افزایش چشمگیری خواهند داشت.
وی اضافه کرد: با ارائه خدمات آموزشی درحوزه اشتغال با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد، زمینه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای 11 هزاردانشجوی نیازمند فراهم شده است.
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه پیام نور را دارای قابلیت های مهمی در بخشهای مختلف عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود: بزودی شاهد گسترش مراکز مشاوره در سطح دانشگاه پیام نور باشیم.
وی یادآور شد: در سال جاری بودجه مناسبی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان کشور دیده شده است.

راه اندازی کمیته های مشاوره در 10 منطقه دانشگاه پیام نور
سرپرست اداره کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز از راه اندازی کمیته های مشاوره در 10 منطقه دانشگاه پیام نور اظهارداشت: در این مراکز ، خدمات رایگان مشاوره ای به دانشجویان ارائه می شود.
دکتر حامد عباسی آقا ملکی افزود: علاوه بر کمیته های مشاوره، مراکز مشاوره خودگردان نیز در استانها راه اندازی می شود . درحال حاضر این مراکز پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان نظام روانشناسی در کرج،تهران ،اصفهان ،اردبیل، تبریز و کاشان راه اندازی شده و در بقیه نقاط کشور نیز در حال اقدام است.
دراین مراکز علاوه بر مشاوره های روانشناختی، مشاوره های اقتصادی و... نیز به دانشجویان و سایر مخاطبان این مراکز ارائه خواهد شد.
سرپرست اداره کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت ویژه وزارت علوم از توسعه زیرساخت های لازم برای ایجاد مراکز مشاوره در دانشگاه پیام نور در سطح کشور شد و اضافه کرد: دانشگاه پیام نور با گسترش توسعه آموزش عالی، زمینه تحصیل برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه را فراهم و فارغ التحصیلان باکیفیت برای نقش آفرینی در جامعه پرورش داده است.
عباسی آقا ملکی همچنین از راه اندازی صندوق های حمایت از دانشجویان در دانشگاه پیام نور خبر داد و اظهارداشت: این علاوه بر صندوق حامیان دانشجویان بی بضاعت، صندوق هایی در داخل دانشگاه با حمایت خیرین ایجاد و به دانشجویان  تسهیلات اعطا خواهند کرد و  پس از فارغ التحصیلی و استخدام فرد، بازپرداخت این تسهیلات صورت می گیرد.
وی همچنین از افزایش اعتبار تسهیلات از صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد . 
سرپرست اداره کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نورهمچنین از انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی به دانشجویان در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: با اجرای این تفاهم نامه دانشجویان دانشگاه پیام نور از مهارت های شغلی در دوره های کوتاه مدت برخوردار خواهند شد.
آقا ملکی همچنین از تامین منابع مالی لازم جهت تهیه و خرید حداقل ۱۰ تبلت مخصوص دانشجویان روشندل دانشگاه پیام نور از سازمان امور دانشجویان خبرداد که پس از خرید در بین استانها توزیع خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از طرف سازمان امور دانشجویان  بابت حمایت از مراکز  مشاوره  دانشگاه پیام نور خبرداد که پس از ارزیابی های لازم به استانهای فعال در زمینه مشاوره متناسب با ظریف هرکدام توزیع می گردد. 
وی همچنین حمایت از تولیدات دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور را از جمله برنامه های این معاونت ذکر کرد.

توسعه خدمات مشاوره در دانشگاه پیام نور فارس
سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین نشست اظهارداشت : وجود 30 هزار دانشجوی فعال در مراکز وواحدهای استان فارس زمینه خوبی برای توسعه مراکز مشاوره در شیراز و استان فارس فراهم کرده است.
دکتر محسن جاجرمی زاده، استان فارس را یکی از استانهای موفق در زمینه توسعه خدمات مشاوره عنوان کرد و اظهارداشت: مرکز مشاوره در دانشگاه پیام نور استان فارس و همچنین در مرکز شیراز راه اندازی شده و در سایر مراکز وواحدها نیز ایجاد خواهد شد.
وی افزود: با راه اندازی این مراکز، علاوه بر دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی، خانواده های آنان و همچنین سایر متقاضیان نیز می توانند از خدمات مشاوره بهره مند شوند.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس، وجود اعضای علمی توانمند و متعهد در دانشگاه پیام نور استان فارس را سرمایه انسانی بزرگ اجتماعی ذکر کرد و افزود: 15 عضو علمی در بخش روانشناسی و مشاوره در مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور شهرستانهای فارس به فعالیت مشغولند که پشتوانه مهم در فعالیت مراکز مشاوره محسوب می شوند.

دکتر علیرضا فیلی ، رئیس نظام روانشناسی استان فارس نیز خواستار توجه بیشتر در اختصاص بودجه و امکانات به مراکز مشاوره دانشگاه پیام نور با توجه به تعداد بالای دانشجو و گستردگی آن خبر داد.
در این نشست دکتر خسروی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان فارس، و خانم دکتر اسماعیلی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه پیام نورفارس نیزحضور داشتند

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر