اطلاعیه
1402/7/8 شنبه
قابل توجه متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور
آغاز ثبت نام دکتری مرکز امور بین الملل و شعبه امارات دانشگاه /دفترچه ثبت نام

.

به گزارش روابط عمومی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (ph.d) مرکز امور بین الملل و شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور- امارات (نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402)، از تاریخ 07/04/ 1402 لغایت 07/14/ 1402 آغاز شد.

نحوه ثبت نام و ارسال مدارک:

ثبت نام از داوطلبان به صورت اینترنتی خواهد بود. بنابراین لازم است متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی reg.pnu.ac.ir از تاریخ 4 مهرماه 1402 لغایت 14 مهرماه۱۴۰۲ ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنما واطلاعیه های مربوطه نسبت به ثبت نام اولیه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند. اسکن و ارسال عکس داوطلب، بایستی با فرمت jpg باشد. حجم عکس و مدارک ارسالی داوطلب نباید بیشتر از۱۰۰کیلو بایت باشد.

برخی از شرایط پذیرش دانشجویان به شرح زیر است :

شرایط عمومی پذیرش:
-اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
-عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات). اقلیت‌های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.
-عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
-عدم احراز فساد اخلاقی
-عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال
-دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم یا ارائه معافیت تحصیلی برای داوطلبان ذکور
-دارا بودن گذرنامه معتبر و ارائه مدارک مستدل و معتبر مبنی بر اقامت در خارج از ایران یا امکان حضور فیزیکی در کلاس‌ها و آزمون‌ها در کشور محل تحصیل
-نداشتن منع قانونی برای حضور و تردد به کشور محل تحصیل در صورت پذیرش قطعی کلیه امور تحصیلی دانشجو در کشور محل تحصیل انجام خواهد شد.
در صورت قبولی اولیه، شروع و ادامه به تحصیل داوطلب منوط به تائید صلاحیت عمومی وی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو است.
شرایط اختصاصی:
- داشتن کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (حرفه‌ای) در زمان ثبت نام، مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حداقل میانگین نمره ۱۶ از ۲۰ (یا معادل آن در نظام‌های دیگر). لازم به ذکر است که ارزشیابی و انطباق و معادل سازی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور، با مراجع ذیصلاح در وزارتین خواهد بود
- دانشگاه در پذیرش سوابق تحصیلی و علمی و پژوهشی متقاضی و تمام امور مربوط به بررسی تقاضای تحصیل داوطلب اختیار کامل دارد و صرفاً ثبت نام در این دوره هیچ حقی را برای داوطلب ایجاد نمی‌کند. دانشگاه از بین داوطلبان و براساس ظرفیت‌های تعیین شده، پذیرفته شدگان واجد شرایط را انتخاب و اعلام نتیجه خواهد کرد.
- ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به صورت تمام وقت است.
- دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ 31 شهریورماه 1402 می‌توانند ثبت نام کنند.
- رشته انتخابی داوطلبان در دوره دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی مندرج در جدول‌های بند «د» باشد. این امر براساس رشته‌های متناسب مقطع قبلی مندرج در دفترچه دکتری تخصصی سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می‌شود.
- دارندگان مدارک تحصیلی معادل می بایست حائز شرایط آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر «مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی» باشند.
- تحصیل همزمان در دو یا چند دوره دکتری تخصصی، ممنوع است.
- برگزاری دوره تابع مقررات آموزشی، پژوهشی و دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
- شیوه تحصیل در دوره بصورت آموزشی و پژوهشی است. در این دوره محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی، کارهای پژوهشی و رساله است.
- محل تحصیل، دانشگاه پیام نور در کشور انتخابی در هنگام ثبت نام است.
- تحصیل در دوره دکتری، به صورت تمام وقت است و حضور در کلاس‌ها و آزمون‌ها، اجباری است.
- برنامه کلاسی، مطابق تقویم آموزشی مصوب دانشگاه پیام نور است.
- انتقال یا مهمان شدن پذیرفته شدگان به سایر مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در داخل کشور یا سایر دانشگاه‌ها در دوره دکتری تخصصی ممنوع است. ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور مشمول کارمندان و کارکنان ادارات و مؤسسات دولتی جمهوری اسلامی ایران که به صورت مأمور در خارج از ایران مشغول خدمت می‌باشند نیز خواهد بود.
- محتوای آموزشی رشته‌ها و تعداد واحدهای هر رشته مطابق با سرفصل مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تعداد واحدهای همان رشته در دانشگاه پیام نور است
- مدرک فارغ التحصیلی دانش آموختگان این شیوه، مدرک رسمی دانشگاه پیام نور است.
- چنانچه در هر مرحله از تحصیل، به تشخیص دانشگاه داوطلب واجد شرایط و ضوابط به پذیرش شناخته نشود، قبولی داوطلب کان لم یکن می‌شود.
- برگزاری کلاس‌ها و ادامه تحصیل در هر یک از رشته‌های مورد پذیرش، منوط به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجویان در آن رشته برابر مصوبات دانشگاه است.
- هر یک از داوطلبان، صرفاً مجاز به انتخاب و ثبت نام در یک رشته هستند.
- تمام هزینه‌های مشتمل بر ثبت نام، مصاحبه و شهریه تحصیلی (ثابت و متغیر)، آزمون زبان انگلیسی، آزمون جامع و غیره دانشجویان (بدون احتساب هزینه خوابگاه، غذا، بیمه و… و.)، هر ساله بر اساس تصمیمات هیأت امنای دانشگاه مشخص و اعلام و طبق تقویم آموزشی هنگام ثبت نام توسط دانشجویان پرداخت می‌گردد.
- در صورت ضرورت، برای تقویت پایه علمی و کسب آمادگی برای شرکت در کلاس‌های اصلی، دانشجو ملزم به گذراندن دروس پایه و پیش نیاز با هزینه شخصی است. ضرورت یاد شده به تشخیص گروه آموزشی مربوطه است. - دروس پیش نیاز و جبرانی از دروس مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. شهریه هر درس بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه محاسبه می‌شود.
- تمام هزینه‌های اقامتی بر عهده دانشجویان است و دانشگاه تعهدی برای تأمین خوابگاه و تسهیلات وام دانشجویی و سایر موارد ندارد.
- داوطلب باید در زمان مراجعه به دانشگاه برای ثبت نام اولیه، مدارک لازم و مستندات مربوط به معدل خود را ارائه دهد و تعهدنامه کتبی تایید شده توسط مجری دانشگاه را ارائه کند.
- تذکر مهم: در صورت تشخیص هر گونه اظهار نظر خلاف واقع یا موارد اعلامی در هر مرحله از پذیرش یا تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب / دانشجو جلوگیری می‌شود. مرجع رسیدگی به هر گونه مغایرت دانشگاه پیام نور است و فرد حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد.



داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر دفترچه ثبت نام را دانلود و مطالعه کنند:
فايل هاي مربوطه :
دفترچه نهايي دکتري مرکز امو3.pdf1.02 MB

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر