فرهنگی
1403/2/10 دوشنبه
معاون رئیس جمهور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور:
دانشگاه پیام نور شهیدپرور است / دیگر دانشگاه ها می توانند از فضای معنوی و انقلابی دانشگاه پیام نور الگو بگیرند

.

مراسم گرامی داشت مقام استاد با افتتاح و نام گذاری همزمان زمین ورزشی سازمان مرکزی و ساختمان های آموزشی سراسر کشور به نام شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی  در این مراسم که با حضور هیات رئیسه دانشگاه، مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان های دانشگاه پیام نور برگزار شد دکتر قاضی زاده هاشمی ضمن تقدیر از دانشگاه برای زنده نگه داشتن نام شهدا اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاه شهیدپروری است که عمده شهدای این دانشگاه در قالب شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت تقدیم انقلاب شده اند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: چنین فضا و محیط شهیدپروری کمتر در سایر دانشگاه های کشور دیده می شود، لذا باقی دانشگاه ها می توانند فضای معنوی و انقلابی دانشگاه پیام نور را الگو قرار دهند.

معاون رئیس جمهور درباره شهدا نیز گفت: هر فردی نمی تواند به درجه ایثار و شهادت برسد زیرا نیاز به ملزومات مهمی در زندگی و شخصیت فردی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند؛ اگر شهادت قله است دامنه‌اش پدر و مادر شهید است تصریح کرد: در مجاهدتی که شهید انجام داده و توانسته است به این عالم پشت کند و به قله برسد، در بستر تربیت این پدر و مادر به نتیجه رسیده است و البته که اینها در مقام شهید شریک‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تصریح کرد: در این ایام دو نوع تفکر وجود دارند که در حال تقابل با یکدیگرند یک تفکر خودمحور است و اعتقاد دارد که برای خود دیگری را خواهم کشت و زن و کودک نیز نمی شناسد ولی در برابر این تفکر، نگاه توحیدی و مکتبی شهدا وجود دارد که بر این باورند من برای دیگری از خود خواهم گذشت.

قاضی زاده هاشمی همچنین افزود: نظام سلطه جهانی که بر پایه ظلم بنا نهاده است خون بی گناه و به ناحق مردم فلسطین و غزه را می ریزد و قلب ها را به درد می آورد ولی این ظلم پایدار نخواهد ماند.

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از دانشگاه پیام نور به جهت تجلیل و تکریم شهدای گرانقدر، این حرکت شایسته در نامگذاری ساختمان های دانشگاه به نام شهدا را مبارک دانست و آن را مایه ی برکت و مباهات خواند.

در پایان مراسم نیز علاوه بر تجلیل از برخی اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت روز معلم، به صورت ویدئو کنفرانسی ساختمان های آموزشی سراسر کشور به نام شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور مزین شد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر