استان ها
1402/2/17 یکشنبه
به میزبانی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی ؛
مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور برگزار شد

.

مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر محمد تقی امینی معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به میزبانی استان آذربایجان شرقی:
فضای دانشگاه پیام نور همواره قرآنی و معنوی است

دکتر امینی در این مراسم با اشاره به استقبال دانشجویان از جشنواره های چهارگانه، به دو جشنواره ابتکاری سازمان برای سال آتی با عناوین: جشنواره رسانه تصویری در فضای مجازی و جشنواره احیای سنت های بومی و محلی اشاره نموده و هدف از آنها را ضمن اشنایی دانشجویان با عقبه تاریخی کشور و هویت انان، تقابل با دشمن در برابر هجمه های بیشمار دانست.
دکتر امینی همچنین با تشریح اهم اقدامات و برنامه های فرهنگی، به قرارگاههای مستقر در مناطق مختلف کشور اشاره نموده و هدف از ایجاد آنها را آشنایی دانشجویان با دستاوردها و توفیقات علمی و فرهنگی دانشگاه و کشور در قالب اردوهای پیشرفت و بهره‌مندی و ترویج فضای فرهنگی و معنوی بر شمرد.

دکتر میکائیل جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به میزبانی استان آذربایجان شرقی:
اقدامات ابتکاری دانشگاه پیام نور در برنامه های فرهنگی قابل توجه است

دکتر جمال پور در این مراسم ضمن ارائه گزارش روند برگزاری جشنواره و تشریح تعداد شرکت کنندگان و مراحل انتخاب برگزیدگان، خدمت به قرآن را توفیق الهی دانسته و خیر و برکت حاصله از آن را موثر در جهات مختلف زندگی انسان دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به میزبانی تبریز:
تمدن نوین اسلامی با تلاش جوانان رقم می‌خورد.

تراب محمدی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی به دست جوانان نخبه و فرهیخته کشور رقم خواهد خورد و تبریز در این میان نقش ویژه‌ای دارد، چراکه در برهه‌های مختلف تاریخی نقش‌آفرین بوده است، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و بصیرت‌افزایی برای قشر جوان ایجاد شود.

تراب محمدی با بیان اینکه تبریز، شهر علامه‌ها و مهد قرآن است افزود: تبریز شهر علامه‌ای است که تفسیر بزرگ المیزان را به رشته تحریر درآورده و این شهر، علامه‌ها و شهدای محراب را پرورش داده است.

در انتهای مراسم ضمن قرائت پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی توسط حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و پخش پیام اختصاصی حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ منخبین بخشهای مختلف رقابتی جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

حضور خادمان حرم رضوی، اجرای تواشیح گروه بین المللی طارق تبریز، رونمایی از قرآن مفرش، اجرای هنر قطاعی و نمایشگاهای قرآنی از سایر ویژه برنامه های اجرا شده در این مراسم بود


همچنین مراسم گرامیداشت مقام استاد با حضور دکتر جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان، دکتر محمد تقی امینی معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در سالن علامه جعفری مرکز تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در مراسم گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی به تبیین جایگاه برجسته علمی و تقوایی استاد مطهری پرداخته؛ رصد و پاسخگویی علامه مطهری به شبهات و تببین اصول علوم انسانی را از اقدامات ماندگار ایشان دانسته و دلسوزی و دغدغه مندی نسبت به مسائل دانشجویان را در اثرگذاری و تقویت بار عاطفی فی مابین استاد و دانشجو اثر گذار دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تاکید بر لزوم پیوست فرهنگی برنامه ها و کلاسهای درسی، امیدآفرینی و معرفی الگوها مناسب رفتاری عامل به دین و بروز شدن نحوه تدریس اساتید منطبق بر نیاز روز را خواستار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر