استان ها
1402/4/5 دوشنبه
رییس دانشگاه پیام نور کشوردر دیدار با امام جمعه ایلام :
اختصاص ۵۰ هزار مترمربع فضا برای ایجاد مراکز رشد و خانه های خلاق در دانشگاه های پیام نور / حرکت دانشگاه به سمت رشته های مهارتی و اشتغال زا

.

به گرازش روابط عمومی، رییس دانشگاه پیام نور کشوردر دیدار با امام جمعه ایلام از اختصاص ۵۰ هزار مترمربع فضا در دانشگاه های پیام نور نقاط مختلف کشور برای ایجاد مراکز رشد و خانه های خلاق خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور به سمت توسعه و افزایش رشته های مهارتی و اشتغال آفرین حرکت می کند.
ابراهیم تقی زاده اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز رشد و خانه‌های خلاق در راستای مهارت افزایی دانشجویان جزو اولویت های دانشگاه پیام نور است و در همین راستا ۵۰ هزار مترمربع فضا در این دانشگاه برای ایجاد مراکز رشد و خانه های خلاق اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۵ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۳۶۰ مرکز دانشگاه پیام نور در کشور فعال است و بیش از ۸۵ درصد رشته های دانشگاه پیام نور مربوط به رشته های علوم انسانی است.
رییس دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر اینکه برنامه و اولویت اصلی دانشگاه پیام نور، حرکت به سمت رشته های مهارتی و اشتغالزا در کشور است، گفت: علاوه بر این اولویت، رشته ها دانشگاهی متناسب با ظرفیت های اقتصادی هر منطقه نیز تعریف می شود.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ نفر از اساتید، عضو هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور هستند، افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر دانشیار و ۱۰۰ نفر استاد تمام هستند، این دانشگاه بیش از هشت هزار کارمند دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر به عنوان استاد مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.
رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه های فرهنگی در دانشگاه پیام نور، افزود: برنامه مختلف فرهنگی در مناطق مختلف کشور طی ماه های گذشته برگزار شده و فردا نیز جشنواره نشریات دانشجویی در استان ایلام برگزار می شود.
تقی زاده اظهار کرد: دانشگاه پیام نور برای بین المللی شدن دانشگاه پیام نور ایلام و جذب دانشجویان عراقی تمامی ظرفیت های را به کار خواهد گرفت تا این مهم محقق شود.
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در ۱۷ کشور نمایندگی دارد، بیش از یک هزار دانشجوی عراقی نیز در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند و برنامه داریم در استان های مرزی برای جذب دانشجویان عراقی استفاده کنیم. تقی زاده خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ۹ واحد دانشگاه پیام نور است که چهار هزار و ۳۰۰ داشنجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر