اطلاعیه ها
1402/7/4 سه‌شنبه
قابل توجه اساتید محترم دانشگاه
نحوه برگزاری کلاس در سامانه برگزاری کلاس های الکترونیکی(ریلاین)

.

New Page 1

    نظر به آغاز سال تحصیلی 1403- 1402، دستورالعمل تشکیل کلاس های الکترونیکی در سامانه ریلاین به شرح ذیل ابلاغ می گردد.

1.    کلیه کلاس های الکترونیکی استانی در بستر سامانه ریلاین به آدرس online.kerman.pnu.ac.ir  برگزار می شود و اساتید گرامی موظفند بر طبق برنامه زمانبندی اعلام شده که با هماهنگی اساتید انجام شده در سامانه مذکور، کلاس خود را برگزار و از برگزاری کلاس در بستر دیگر یا فضای مجازی جداً خودداری نمایند (تشکیل کلاس در هر سامانه دیگر از درجه اعتبار برگزاری ساقط و برای استاد غیبت ثبت خواهد شد.)

2.    ضروری است اساتید محترم تا قبل از تشکیل کلاس نسبت به بررسی رمز خود اقدام و چنانچه در ورود به سامانه با مشکل مواجه هستند به دفتر برنامه ریزی مرکز/ واحد خود مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

3.    رعایت نظم و انضباط در تشکیل کلاس های الکترونیکی طبق برنامه اعلام شده در سیستم گلستان و سامانه ریلاین الزامی است. در موارد خاص و عدم تشکیل موجه کلاس، اساتید بایستی حداکثر تا 10 روز از تاریخ عدم برگزاری کلاس نسبت به برگزاری کلاس جبرانی با دفتر برنامه ریزی استان هماهنگ نمایند و در صورت عدم تشکیل بعد از 10 روز امکان جبرانی میسر نخواهد بود و به صورت درصد مشارکت در حق التدریس و عملکرد استاد در ارزیابی های اساتید، ترتیب اثر داده خواهد شد. لازم به ذکر است حضور و غیاب اساتید به صورت خودکار توسط سامانه انجام می گیرد و عدم تشکیل هر تعداد کلاس برای اساتید غیبت محسوب شده و بایستی جبرانی برگزار گردد.

4.    ضروری است هر گونه عدم تشکیل کلاس صرفاً توسط اساتید محترم تا قبل از شروع کلاس در سامانه مذکور از طریق دکمه ویرایش  برای دانشجویان اطلاع رسانی گردد.

5.    اساتید محترم بایستی نسبت به ضبط کلاس های تشکیل شده خود در سامانه اقدام نمایند.

6.    کلیه محتواهای درسی بایستی در سامانه ریلاین برای دانشجویان توسط اساتید محترم به اشتراک گذاشته شود.

7.    اساتید محترم  بایستی 10 دقیقه قبل از شروع کلاس به کلاس وارد تا دانشجویان امکان ورود به کلاس برایشان میسر گردد.

8.    حضور حداقل 20 دقیقه اساتید از شروع کلاس در کلاس الزامی و چنانچه بعد از 20 دقیقه دانشجو وارد کلاس نشد می توانند کلاس را ترک نمایند.

9.    اساتید محترم ملزم به رعایت حداقل زمان استاندارد تشکیل کلاس می باشند و چنانچه مدت زمان تشکیل کلاس کوتاه باشد بایستی حتماً نسبت به برگزاری کلاس جبرانی اقدام گردد.

10.    با توجه به امکان برگزاری آزمون در سامانه مذکور پیشنهاد می گردد، جهت رضایت دانشجویان و ارزیابی بهتر، امتحانات میان ترم و کوتاه حتی الامکان در همین سامانه برگزار گردد.

11.    اطلاع رسانی کلیه موارد مذکور به اساتید، اعم از اساتید آن مرکز یا مامور به مراکز یا استان های دیگر بر عهده مدیران محترم مرکز/ واحد و مدیران محترم گروه مربوطه خواهد بود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر