1403/1/28 سه‌شنبهتاریخ درج خبر: 1402/12/24 - به روز رسانی شده در تاریخ 1403/1/28
مهلت ثبت نام تا 29 فروردین تمدید شد
اطلاعیه راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان جدید تکمیل ظرفیت کارشناسی (بر اساس سوابق تحصیلی) + ویدئوهای آموزشی

.



ضمن عرض تبریک به مناسبت پذیرش در بزرگترین دانشگاه دولتی کشور؛ ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان جدید تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی (بر اساس سوابق تحصیلی) دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری می باشد که از 26 اسفند 1402 آغاز شده و تا 14 فروردین 1403 ادامه دارد.

اطلاعیه 1403/1/28: امکان پذیرش غیرحضوری، ثبت‌نام و درخواست مهمان دانشجویانی که در مرحله‌ی جدید تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کرده‌اند، تا روز 29 فروردین‌ماه تمدید گردید.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان جدید به صورت آنلاین در سیستم جامع گلستان به نشانی http://reg.pnu.ac.ir  صورت می پذیرد.

توجه: پذیرفته شدگانی که کد رشته محل قبولی قبلی آنها در نیمسال اول سال تحصیلی (1403-1402) دانشگاه پیام نور بوده و براساس لیست بهمن ماه سازمان سنجش آموزش کشور در کد رشته دیگری قبول شده اند، به کد رشته قبولی جدید معرفی شده و به صورت تغییر رشته انتقال یا انتقال توام با تغییر رشته به محل کد قبولی جدید به صورت سیستمی در سامانه جامع گلستان اصلاح می شوند و نیازی به انجام مراحل پذیرش غیرحضوری ندارند. 

1- سایر پذيرفته شدگان كه تاكنون فاقد شماره دانشجويي دانشگاه پیام نور بوده اند مي بايست با شناسه كاربري و گذرواژه به شرح ذیل وارد سيستم گلستان (http://reg.pnu.ac.ir) شوند:
شناسه كاربري: شماره ملیK022 و گذرواژه: شماره ملي
(در صورتيكه در ابتدای كد ملی رقم صفر وجود داشته باشد بايد فقط هنگام درج گذرواژه ثبت گردد)

به طور مثال برای داوطلبی با شماره ملی 0051111111 ، نام کاربری و گذرواژه به شکل زیر خواهد بود :
شناسه کاربری: k02251111111
گذرواژه: 0051111111
لازم به ذكر است در صورتي كه كد ملي شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بايستي شماره شناسنامه خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.
*درصورتيكه با شناسنامه و يا كدملي موفق به ورود به سيستم نشده ايد شماره پرونده خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.



2. از طریق "منوی آموزش==> دانشجو ==> پذیرش غیرحضوری ==> پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" به صفحه مربوطه وارد شده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل و تایید نمایید. سپس در مرحله "ارسال فایل مدارک"، مدارک زیر با فرمت jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر  250 کیلوبایت در سیستم بارگذاری شود.
1- تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه 
2- پشت و روی کارت ملی
3- عکس 4×3 با زمینه روشن
4- اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (دارندگان مدرک دیپلم 3-3-6 نیاز به مدرک پیش دانشگاهی ندارند)
5- مدرک مشخص کننده نظام وظیفه ( ویژه آقایان )


با توجه به اعلام مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش، کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «ثبت نام مدرک تحصیلی» اقدام به درخواست ارسال تاییدیه تحصیلی دیپلم (یا پیش دانشگاهی برای دانش آموزان نظام قدیم) به دانشگاه محل قبولی کرده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت را دریافت نمایند و کد پیگیری را در سامانه گلستان وارد کنند.
( برای مشاهده راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی، اینجا کلیک کنید )


پذیرفته شدگان مشمول نظام وظیفه نیز لازم است برای درخواست معافیت تحصیلی به سایت sakha.epolice.ir  یا به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+10 مراجعه و درخواست معافیت تحصیلی نموده و تصویر رسید دریافتی را در سامانه گلستان بارگزاری نمایند.


*** جهت مشاهده ویدیوی آموزشی نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور اینجا کلیک نمایید.


برای دریافت «کاربرگ شماره 1 : آگاهی دانشجویان از قوانین انضباطی» اینجا کلیک کنید
پذیرفته شدگان جدید تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی باید فرم بالا را پرینت گرفته، تکمیل و امضاء نمایند، سپس تصویر آن را در بخش " ارسال فایل مدارک " سیستم گلستان ارسال کنند.
اصل فرم امضا شده را نیز در زمان مراجعه حضوری به دانشگاه و تشکیل پرونده باید به کارشناس آموزشی تحویل دهند.
این کاربرگ، از طریق منوی "دریافت فایل(های) مورد نیاز" سامانه گلستان نیز قابل دریافت می باشد.


*** در انتهای پذیرش غیرحضوری در سیستم گلستان، گزارش 1800 یا نتیجه ثبت مشخصات دانشجو را دریافت نمایید، در این گزارش شماره دانشجویی اعلام می شود که برای مراجعات بعدی به سیستم گلستان ضروری است.


3. پس از تکمیل ثبت نام غیرحضوری توسط پذیرفته شده، پذیرش نهایی به صورت سیستمی انجام می گیرد و سپس امکان واریز شهریه، درخواست مهمان و انتخاب واحد مطابق زمانبندی تعیین شده برای دانشجو فراهم می شود.

- مهلت انتخاب واحد پذیرفته شدگان جدید از 15 تا 28 فروردین 1403 می باشد.

- همچنین زمان درخواست مهمان پذیرفته شدگان جدید از 15 تا 26 فروردین 1403 می باشد.



 توجه:  جهت اطلاع از پذیرش نهایی می بایست امکان ورود به سیستم گلستان با شماره دانشجویی را بررسی کنید. هر زمان که دانشجو بتواند با شماره دانشجویی (به عنوان نام کاربری) و شماره شناسنامه (به عنوان گذرواژه) وارد سیستم جامع گلستان شود به این معناست که پذیرش نهایی صورت گرفته است و می تواند برای انجام مراحل بعدی ثبت نام (پرداخت شهریه علی الحساب و انتخاب واحد) طبق زمانبندی اعلام شده اقدام نماید.


4. پس از تایید نهایی ثبت نام، باید از 15 فروردین 1403 برای پرداخت شهریه و انتخاب واحد مجددا به سایت گلستان (http://reg.pnu.ac.ir) مراجعه نمایید. در این مرحله باید با شناسه کاربری: شماره دانشجویی و گذرواژه: شماره شناسنامه وارد سایت گردید.
كليه دانشجويان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت شهريه مي باشند و در صورت عدم پرداخت، امكان انجام انتخاب واحد ايشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انجام ثبت نام نسبت به پرداخت الکترونیکی شهريه اقدام نماييد.

پرداخت الكترونيكي شهريه:
منوي اصلي »»»  آموزش »»» شهريه»»»  پرداخت های الكترونيكی دانشجو


5. پس از پرداخت شهريه از مسير زير نسبت به انجام مرحله انتخاب واحد اقدام نماييد:

ثبت نام »»» عمليات ثبت نام »»» ثبت نام اصلی


 توجه1: پیش از انتخاب واحد، لیست ارائه دروس و لیست منابع رشته خود را از طریق لینک زیر دریافت و مطابق آن دروس خود را تعیین نمایید.
این لیست را در ابتدای هر ترم مجددا دریافت و بررسی نمایید تا در صورت تغییر از آن مطلع شوید.

کلیک کنید: دریافت لیست ارائه دروس و وضعیت منابع درسی مقطع کارشناسی  
* پس از ورود به لینک بالا بر روی نام رشته مورد نظر کلیک کنید


 توجه2: دقت کنید چنانچه قصد مهمان شدن به شهر دلخواه خود را دارید باید قبل از انتخاب واحد درخواست خود را ثبت نمایید.

* نحوه درخواست مهمان ترمی:
-در صورتی که تقاضای مهمانی به شهر دلخواه خود دارید، بعد از دریافت شماره دانشجویی از طریق مسیر زیر در سیستم گلستان اقدام نمایید:
آموزش ==> دانشجو ==> درخواست ها ==> تقاضای انتقال و مهمان ==> تقاضای انتقال بصورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی)


- پس از ثبت دروس مورد نظر خود، در انتها گزارش ثبت نام (منوی ثبت نام >> گزارش های ثبت نام >> 101-گزارش نتیجه ثبت نام دانشجو در طول ثبت نام) را جهت اطلاع از برنامه کلاس و زمان آزمونهای پایان ترم دریافت نمایید.

*** جهت مشاهده ویدیوی آموزشی پرداخت شهریه، انتخاب واحد و دریافت لیست ارائه دروس اینجا کلیک نمایید. 



6. مهلت مراجعه حضوری و تشکیل پرونده: 

با توجه به اینکه مراحل ثبت نام اولیه این دوره غیرحضوری می باشد، کلیه پذیرفته شدگان می بایست از 14 تا 28 فروردین 1403 در ساعات اداری (روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14 ) با همراه داشتن اصل کلیه مدارک فوق الذکر، جهت احراز هویت، تشکیل پرونده آموزشی و ارائه اصل مدارک شخصا به واحد آموزش دانشگاه (طبقه همکف ساختمان شهید فائزی (ساختمان اداری)) مراجعه نمایند.

یادآوری مهم: در هنگام مراجعه حضوری و تشکیل پرونده، آخرین مدرک تحصیلی شامل: اصل مدرک دیپلم متوسطه ۶،۳،۳ یا پیش دانشگاهی یا کاردانی در پرونده دانشجو ضبط و تا پایان تحصیلات در پرونده باقی می ماند.

لازم به ذکر است که برای دانشجویی که ثبت نام حضوری و تشکیل پرونده او تکمیل نشده است امکان اخذ کارت شرکت در آزمون و شرکت در آزمون پایان ترم مقدور نخواهد بود.

(برای مشاهده راههای ارتباط با دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، اینجا کلیک کنید )



7. سایر تذکرات مهم:

- مطابق بند ۲ دستورالعمل سازمان سنجش، پذیرفته شدگان به شرط اخذ و ارائه مدارک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش، پیش دانشگاهی (نظام سالی - واحدی یا ترمی واحدی) حداکثر تا تاریخ 1402/11/30 یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی خواهند بود.

تحصیل همزمان دانشجو در یک رشته دیگر در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دیگر و یا در دانشگاه پیام نور با عنوان رشته دوم بلامانع است مشروط بر آنکه هر دو ورود او بر اساس کنکور سراسری نباشد، سال ورودشان متفاوت باشد و حداقل یکی از این تحصیلات به شیوه آموزشی الکترونیکی باشد. 

- مطابق بند ۹ دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور، تغییر رشته یا انتقال پذیرفته شدگان کد رشته های بدون آزمون به کد رشته های با آزمون ممنوع می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر