برگزیده ها
1402/5/27 جمعه
دانشگاه پیام نور نباید متحمل تصمیم‌های غیرکارشناسی شود
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کم هزینه و با بهره‌وری بالا برای کشور و مردم است که به طور قطع نباید متحمل تصمیم‎های غیرکارشناسی و بدون دقت شود و باید برای هرگونه ساماندهی، نظرات مجموعه پیام نور نیز در سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه در نشست با جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار کرد: به هر حال وقتی لایحه‌ای در مجلس و در قالب‌های مختلف مطرح می‌شود ممکن است برگرفته از  ایده یک فرد باشد یا اینکه نظر دولت باشد که در کمیته‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌‎گیرد.
وی بیان کرد: اکنون موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه موضوعی مربوط به کمیسیون تلفیق بوده و در این کمیسیون شاید نظرات و دیدگاه‌های متناقضی مطرح شود که ا
باید در نهایت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
جمیری ادامه داد: با نگاهی که در مجلس وجود دارد موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر مراکز دانشگاهی در مجلس به تصویب نمی‌رسد و جایی برای نگرانی مجموعه پیام نور وجود ندارد.
وی افزود: به سهم خود تلاش می‎‌کنم تا پیام مجموعه پیام نور استان بوشهر به کمیسیون تلفیق منتقل و در نهایت تصمیمی جامع و کاملی برای دانشگاه پیام نور لحاظ شود.
جمیری ادامه داد: در تماس با حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین با سایر نمایندگان پیرامون موضوع ادغام مراکز دانشگاهی پیام نور با سایر مراکز رایزنی می‎شود تا از تحمیل تصمیم غیرکارشناسی بر پیکره دانشگاه پیام نور جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه انقلابی باید در این مقطع حمایت شود.
محمد چمکوری افزود: دانشجوی کم بضاعتی که با کمترین هزینه ممکن در دانشگاه تحصیل دارد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد نه اینکه خبر تعطیلی دانشگاه به وی اعلام شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از استانداردترین دانشگاه‌های کشور است حال چرا باید جمع و در سایر مراکز دانشگاهی ادغام و به تاراج برده شود.
چمکوری افزود: اگر قرار است دانشگاه پیام‌نور تنها به شکل غیر حضوری و مراکز و واحدهای آن واگذار شوند، چرا نباید تصمیم گیری پیرامون این موضوع توسط مجموعه مدیریتی دانشگاه باشد.
وی گفت: ما مخالف آمایش و چابک سازی پیام نور نیستیم ولی نباید این چابک سازی به قیمت ضربه خوردن دانشگاه پیام نور با بیش از ۳۵۰ هزار دانشجو در کشور باشد.
چمکوری اظهار کرد: از دولت انقلابی انتظار داریم از تحمیل ظلم به دانشگاه پیام نور جلوگیری شود چرا که از بین بردن دانشگاه پیام نور همانند حذف جهاد سازندگی نقطه‎ای کور و تاریک است.

وی گفت: چنانچه فعالیت دانشگاه پیام نور تنها بر مبنای حضوری باشد، بدون تردید این رویکرد به کاهش قدرت مالی دانشگاه منتهی شده و دانشگاه به تدریج با وابستگی مالی رو به رو خواهد شد.
 رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود:بهترین شیوه‌ آموزشی، آموزش از نوع ترکیبی است که این دانشگاه سال‌هاست که توانمندی خود را در این حوزه به اثبات رسانده است.

چمکوری اظهار کرد: بسیار از مراکز پیام نور موقوفه و با هزینه مردمی ساخته شده‌اند که با این وضعیت واگذاری این مراکز به سایر دانشگاه‌ها و موسسات عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد.

در حاشیه این دیدار ریاست و جمعی از اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه پیام نور استان بوشهر نامه‎ای با مضمون ضرورت جلوگیری از تعطیلی آموزش نیمه حضوری و ادغام مراکز دانشگاه پیام نور با سایر مراکز امضا و برای پیگیری تحویل نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی دادند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر