سن بازنشستگي اساتيد افزايش يافته است معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از افزايش سن بازنشستگي و تداوم حضور علمي و آموزشي اساتيد بازنشسته در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان «بسيج اساتيد» به نقل از شبستان، غلامرضا خواجه سروي در مورد موضوع بازنشستگي اعضاي هيأت علمي و نحوه اجراي آن گفت: آنچه كه در آيين‌نامه جديد بازنشستگي اعضاي هيأت علمي قابل توجه است، رويكرد واضح و غير قابل تفسير و تعبير آن و نحوه مواجهه انبساطي و تسهيل گرانه روح حاكم بر آن است.

وي با اشاره به چگونگي ارتباط اساتيد بازنشسته با دانشگاه گفت: هيچ قانون رسمي استفاده از خدمات علمي و پژوهشي اساتيد بازنشسته را منع نمي‌كند و كماكان ظرفيت‌ها و مجوزهاي لازم براي استفاده از دانش و تجربه آنان در قالب قوانين و مقررات جاري در دانشگاه‌ها وجود دارد.

 

خواجه سروي افزود: رويكرد عملي و نگاه مديريت آموزش عالي به اين موضوع هم خود گواه ديگري است بر اينكه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي مي‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات موجود نسبت به استفاده از تجارب علمي اساتيد بازنشسته اقدام كنند و وزارت علوم نه تنها منعي در اين زمينه ايجاد نكرده، بلكه مشوق آن و تسهيل كننده زمينه‌هاي لازم و بيشتر براي هرچه بهتر تداوم يافتن اين سنت حسنه شده است.

وي استفاده از اساتيد جوان را عامل نشاط علمي دانشگاهها عنوان كرد و گفت :در صورتي كه با ديدي جامع و به دور از هياهو و جنجال‌هاي غير علمي به اين موضوع نگاه كنيم متوجه خواهيم شد كه در مجموع از ظرفيت وتجربه متمركز اعضاء هيأت علمي در اختيار دانشگاه‌ها، نه تنها چيزي كسر نمي‌شود، بلكه بدان افزوده مي‌شود. مجسم كنيد كه در كنار اساتيدي كه به صورتي كم تعداد و آنهم طبق ضوابط و به دور از چالش، بازنشسته مي‌شوند، اساتيدي جوان و پرانگيزه براي خدمت قرار مي‌گيرند و من معتقد م چنين شرايطي در حال بروز و ظهور است كه خواهد توانست نشاط و تحرك علمي دانشگاه‌ها را افزون بر آنچه كه هست، افزايش دهد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر