فناوری و پژوهش
1398/7/15 دوشنبه
برگزاری دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام
دکترنجفی برزگرخبر داد: راه اندازی اتوماسیون بین دانشگاه های مجازی عضو برای گسترش همکاری/ انجام پیمایش رتبه بندی دانشگاه های مجازی و بهره مندی از ظرفیت تحصیلات تکمیلی

.

دبیر کل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، مهم ترین اهداف و وظایف این شبکه را گسترش ارتباط دانشگاه های مجازی جهان اسلام با یکدیگر در بستر مجازی دانست و گفت: دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با هدف تشکیل کمیته اجرایی و یافتن نقاط متمرکز برای آغاز همکاری رسمی دانشگاه های مجازی جهان اسلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر کریم نجفی برزگر امروز در دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام که با حضور 18 کشور عضو در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: آموزش عالی برای همه در جهان اسلام و تحقق عدالت آموزشی، در گرو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است که این شبکه با پذیرش عضو دانشگاهی از کشورهای اسلامی و معین نمودن نقاط متمرکز بواسطه خود دانشگاه ها، این آگاهی بخشی و ابلاغ دانش را انجام می دهد.
وی تصریح کرد: در مجمع نخست، اساسنامه شبکه تصویب شد و جمهوری اسلامی ایران، به عنوان میزبان شبکه، پذیرفت تا مدیریت دانشگاه های مجازی در جهان اسلام را در ابعاد آموزشی، پژوهشی، تبادل رشته، دانشجو و اساتید و نیز همکاری های فناورانه بین دانشگاه برعهده گیرد.
وی یادآور شد: گام اول، آمایش دانشگاه ها بود که مشخص شد از۵۷ کشور اسلامی، ۴۴ کشور در حوزه مجازی فعالیت دارند که با شناسایی نقاط متمرکز(دانشگاه مرجع در هر کشور) و آمایش قاره ای و منطقه ای، پیشنهاد شده ۸ عضو کمیته اجرایی بتوانند با نقاط متمرکز در توسعه آموزش عالی هوشمند فعالیت نمایند.
وی با اشاره به طرح هایی که برای سال کاری ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده، اظهار داشت: راه اندازی پورتال و اتوماسیون بین دانشگاه های مجازی عضو برای تبادل دانشجو و رشته به صورت آنلاین از جمله مهم ترین این طرح هاست که تحولی عظیم در ارتباطات دانشگاهی و آموزش مجازی ایجاد خواهد کرد و با همت روسای دانشگاه های عضو عملیاتی خواهد شد.
دکتر نجفی، انجام پیمایش رتبه بندی دانشگاه های مجازی و بهره مندی از ظرفیت تحصیلات تکمیلی و یکپارچه سازی مدارک بین دانشگاه های عضو شبکه را  از دیگر برنامه های مهم این شبکه دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری مستمر دانشگاه تحت مدیریت واحد در شبکه، انتقال دانش و فناوری در بستر مجازی با سرعت در جهان اسلام رقم بخورد.
دکتر نجفی همچنین درخصوص جایزه علمی کامستک گفت: کمیته علم و فناوری کامستک هر دو سال یکبار ، جایزه علمی به دانشمندان مقیم و شاغل در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی اهدا می کند که در سال 2017، دکتر فرخ امینی فر دانش آموخته رشته برق و  یکی از اساتید جوان دانشگاه تهران شایسته دریافت این جایزه شناخته شد و این جایزه امسال در دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به وی اهدا خواهد شد.
 گفتنی است، در پایان نشست امروز، حکم دکتر کریم نجفی برزگر به عنوان دبیرکل دانشگاه های مجازی جهان اسلام به مدت 4 سال تمدید و از سوی پروفسور قاسم جان نماینده ویژه کامستک به دکتر نجفی اعطا شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر