اخبار آموزش الکترونیک
1399/11/12 یکشنبه
اختتامیه جشنواره ملی دل نوشته های من و نهج البلاغه برگزار شد؛
آئین اختتامیه جشنواره ملی دل نوشته های من و نهج البلاغه دانشگاه پیام نور به میزبانی استان تهران به صورت مجازی برگزار شد

.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و گرامی داشت مقام مادر اظهار داشت: نهج البلاغه، کتاب انقلاب اسلامی است که پس از قرآن کریم جایگاه ولایی در میان مردم ما دارد. نهج البلاغه پس از قرآن کریم به عنوان دستور زندگی، حکمرانی و چگونگی ارتباط حاکمان با مردم و مردم با حاکمان همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مزید بر آن، نهج البلاغه به عنوان کتابی که حوزه عقلانیت و رشد عقلانی انسان ها را هدف قرار داده است باز هم شامل گویه ها، گذاره ها، حکم و خطبه های مختلفی است که می تواند مرجع و ملجا بسیاری از حق طلبان، عدالت خواهان و انسان دوستان باشد.

دکتر امین ناجی در ادامه بیان کرد: دانشگاه پیام نور از جمله نخستین دانشگاه هایی است که کانون نهج البلاغه بوده است و می توان دانشگاه پیام نور را قطب نهج البلاغه در میان سایر دانشگاه های کشور دانست. دانشگاه پیام نور فعالیت جدی برای اشاعه آموزه های نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) در دو حوزه آموزشی و پژوهشی و اشاعه فرهنگ نهج البلاغه در میان عموم مردم داشته است.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی پژوهشی دانشگاه پیام نور در حوزه نهج البلاغه تشریح کرد: دانشگاه پیام نور اولین مجری رشته معارف نهج البلاغه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. از دیگر فعالیت های ما راه اندازی اولین مجله علمی درایه الحقیقه نهج البلاغه، که اولین نشریه نهج البلاغه پژوهان کشور به زبانی عربی است می باشد.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران و دبیر اجرایی جشنواره ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و روز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: جشنواره ملی "دل نوشته های من و نهج البلاغه" دانشگاه پیام نور در سه بخش خطب، نامه ها و حکمت های امیرالمومنین علی (ع) برای دانشجویان دانشگاه های پیام نور و همچنین سایر دانشگاه های کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: این جشنواره ابتدا قرار بود برای دانشجویان دانشگاه پیام نور برگزار شد، اما با درخواست هایی که از دانشجویان سایر دانشگاه ها داشتیم تصمیم بر این شد تا به صورت ملی و برای دانشگاه های کل کشور برگزار شود.
وی افزود: آثار دریافتی به دبیرخانه جشنواره از دانشگاه های مختلف و در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری بود از نکات جالب توجه دریافت آثار دانشجویان در رشته های مختلف از جمله رشته های علوم انسانی، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و ... بود که نشانگر علاقه جوانان ما به نهج البلاغه است

دکتر بخشی خانیکی در انتها افزود: جامعه ما تشنه فرهنگ ناب نهج البلاغه و آموزه های آن است، جوانان ما مشتاق آشنایی با سیره امام علی (ع) هستند و ما باید در این زمینه کار کنیم بیشتر کار کنیم.

در ادامه معاون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان تهران با اشاره به روند داوری آثار دریافتی گفت: از میان آثار سه اثر برگزید و سه اثر شایسته تقدیر انتخاب شده است.


اسامی برگزیدگان جشنواره ملی «دل‌نوشته‌های من و نهج البلاغه» دانشگاه پیام نور

نفر اول- مهدیه حقیقت‌جو، تهران شرق
نفر دوم- پرستو رشیدی، تهران شمال
نفر سوم- یونس اشرفی امین، تهران جنوب
اثر شایسته تقدیر- فاطمه بیرانوند، نظر آباد
اثر شایسته تقدیر- سمیرا نوری، پردیس
اثر شایسته تقدیر- فاطمه نجفلو ترکمانی،
 
گفتنی است؛ صبح امروز شنبه مورخ 11 بهمن 1399 آئین اختتامیه جشنواره ملی "دل نوشته های من و نهج البلاغه" دانشگاه پیام نور به میزبانی استان تهران به صورت مجازی مجازی، از طریق ویدئوکنفرانس در سطح دانشگاه های پیام نور کشور و همچنین پخش زنده در لایو آپارات و اینستاگرام برگزار شد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر