مسئولان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی در بدرقه شهدای گمنام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استام آذربایجان غربی

دکتر علی ظهری ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی با جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی به همراه خیل عظیم مردم و مسئولان ارومیه در مراسم تشییع و بدرقه 29 شهید تازه تفحص شده در خیابان امام خمینی (ره) حضور یافتند.

هزاران نفر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور ارومیه با حضور در میدان انقلاب ارومیه طی مراسمی با شهدای دوران دفاع مقدس که اخیرا در منطقه کردستان عراق تفحص شده بودند وداع کردند.

سردار مجید ارجمندفر اظهار کرد: مدتی بود که تفحص در کشور همسایه متوقف شده بود که با مذاکرات انجام شده دوباره این تفحص ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: تفحص در مناطق صعب العبور به خاطر آلودگی به مین کار سخت و دشواری است ولی برای خوشحال کردن خانواده های این شهیدان سرافراز هر اقدامی لازم باشد انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه حضور شهدا در آذربایجان غربی بی حکمت نیست گفت: شهدا حامل پیامهای بسیاری برای ما هستند و باید در این زمینه تدبر و تفکر بیشتری را انجام داد.

جانشین فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (س) افزود: وقتی دشمنان ایران و اسلام کمر همت به نابودی کشور اسلامی بستند این شهدا با نثار خون خود و با جانفشانی هایشان اجازه ندادند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیافتد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت شهدا وحدت و یکپارچگی آنان بود و این عاملی مهم در شکست دشمنان محسوب می شود. این شهدا در عملیات کربلای 7 و 2، بیت المقدس 3 و 4، والفجر 2 و نصر 4 به شهادت رسیده اند و به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق مائوت، دربندیخان و حاجی عمران کردستان عراق تفحص شده اند.

پیکر پاک این شهدای گمنام با همکاری دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان در مدت سه ماه در این مناطق عملیاتی شناسایی و کشف شده است.
این شهدا که دیروز از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد کشور شده و در میان استقبال مردم شهرهای پیرانشهر، نقده و روستاهای اطراف میر عصر روز گذشته وارد ارومیه شده بودند امروز پس از تشییع توسط مردم و مسوولان آذربایجان غربی در مسیر خیابان امام (ره) ارومیه برای شناسایی از طریق فرودگاه ارومیه به تهران اعزام شدند.

همچنین به همراه آیین با شکوه مشایعت پیکر پاک 29 شهید گمنام کشور، پیکر پاک و مطهر دو شهید دیگر به نام "رضا نقشی" و "سعید شعبان" نیز امروز
توسط مردم شهیدپرور ارومیه تشییع و در قطعه شهدای ارومیه در باغ رضوان این شهر به خاک سپرده شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر